هشدار امیرعبداللهیان درباره گسترش احتمالی جنگ در منطقه

8:18 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۵۸۷
هشدار امیرعبداللهیان درباره گسترش احتمالی جنگ در منطقه
وزیر امور خارجه در گفت‎وگو با همتایان خود در ایرلند و آفریقای جنوبی درباره گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‎ها هشدار داد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با وزیران خارجه ایرلند و آفریقای‎ جنوبی درباره تحولات فلسطین رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «مایکل مارتین»، وزیر خارجه ایرلند درباره آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در غزه گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در محاصره غزه به‌منظور جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه مانند غذا، آب و دارو، گفت: گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود؛ لازم است در اسرع وقت کریدور‌های مناسب برای ارسال آب، غذا و اقلام دارویی و پزشکی به مردم غزه ایجاد شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به کشته شدن روزانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ نفر از افراد غیرنظامی، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید فورا اقدام‌های تروریستی و نسل‌کشی علیه فلسطین را متوقف کند.

وزیر خارجه ایرلند نیز با ابراز نگرانی از گسترش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، تاکید کرد: لازم است در این جنگ حقوق بین‌الملل بشردوستانه رعایت شود؛ ایرلند بر ضرورت ایجاد کریدور بشردوستانه برای ارسال کمک‌ها و اقلام انسان‌دوستانه ضروری به مردم غزه تاکید می‌کند.

وزیر خارجه ایرلند، افزایش تنش‌ها در منطقه را نگران‌کننده دانست و گفت: لازم است تدابیری برای کاهش فوری تنش‌ها اتخاذ شود.

«مارتین»، ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش بی‌بدیل خود در منطقه بتواند برای کاهش دامنه بحران در منطقه ابتکاری سودمند ارائه کند.

امیرعبداللهیان همچنین با «نالدی پاندور»، وزیر خارجه آفریقای جنوبی درباره آخرین تحولات فلسطین و روابط دو جانبه گفت‎وگو کرد.

«نالدی پاندور»، گفت: در موضوع فلسطین با سازمان ملل برای اتخاذ راهکاری مناسب جهت توقف تنش‌ها در ارتباط هستیم و امیدواریم تنش‌ها هر چه سریع‌تر پایان یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *