۲۰۰ معتاد بهبود یافته در مراکز صنعتی و تولیدی استان قزوین مشغول به کار شدند

11:05 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۶۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۰۰ معتاد بهبود یافته در مراکز صنعتی و تولیدی استان قزوین مشغول به کار شدند
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۰۰ معتاد بهبودیافته توسط مجموعه قضایی استان و همراهی دستگاه‌های متولی در واحد‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی مشغول به کار شدند

خبرگزاری میزان- علی شعبانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از افراد جامعه به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار هستند اظهار کرد: تجربه چندین دهه مبارزه با موادمخدر در کشور نشان داده تا زمانی که تقاضا برای مواد وجود داشته باشد تشدید مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش آن چندان موثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب به جرائم مرتبط با موادمخدر و اعتیاد در زندان به سر می‌برند و باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان نسبت به شناسایی عوامل توزیع مواد و معتادان اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برخی از این معتادان که کارتن‌خواب هستند با دستور قضایی توسط نیروی انتظامی دستگیر و تعدادی از آنان با میل خود به کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی می‌شوند تا با توجه به وضعیت روحی و روانی مورد درمان قرار گیرند.

وی افزود: البته یکی از راه‌کار‌های ضروری برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بازگشت مجدد بهبود یافتگان تامین شغل مورد نظر برای آنان است که در سال‌های اخیر مورد تاکید دستگاه قضایی قرار گرفته است.

شعبانی بیان کرد:به همین منظور در ۶ ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۲۷۰ نفر از معتادان بهبودیافته کمپ‌ها جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با همکاری اداره صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به واحد‌های فعال معرفی شده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از این افراد مشغول به کار شده و برای ۷۰ نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت هستیم که در آینده نزدیک این افراد در واحد‌های تولیدی به کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *