دومین سلامتکده دانشگاهی در شهر فسا با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

13:24 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۴۹۲
دومین سلامتکده دانشگاهی در شهر فسا با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد
دومین سلامتکده دانشگاهی استان فارس با حضور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، دومین سلامتکده دانشگاهی استان فارس با حضور عین‌اللهی، وزیر بهداشت و نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افتتاح شد.

نفیسه حسینی یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در این مراسم با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی طب سنتی با حضور نیرو‌های متخصص و مورد تایید وزارت بهداشت، اظهار داشت: طب سنتی مورد مطالبه عموم است و مردم ما متقاضی و علاقه‌مند به دریافت این خدمات هستند که وظیفه سیاستگذاران در نظام سلامت کشور نیز ارائه پاسخ منطقی به این نیاز است.

وی افزود: در دسترس قرار دادن خدمات ایمن و موثر در قالب راه اندازی مراکزی که در آن‌ها خدمات طب سنتی توسط متخصصین این حوزه ارایه می‌شود در حقیقت پاسخ منطقی به این نیاز جامعه است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به افتتاح سلامتکده دانشگاهی فسا یادآور شد: در این سلامتکده که دومین سلامتکده در استان فارس است، پزشکانی که دوره دکترای تخصصی طب ایرانی را گذرانده و عضو هیات عامی دانشگاه علوم پزشکی هستند، بیماران را ویزیت می‌کنند.

حسینی یکتا ادامه داد: از ویژگی‌های این سلامتکده، راه اندازی مرکز ترمیم زخم است که با رویکرد ادغام یافته از طب رایج و طب ایرانی به بیماران خدمت می‌رسانند. این اقدام، در راستای ماموریت دانشگاه علوم پزشکی فسا در نقشه جامع آموزشی پژوهشی درمانی طب ایرانی است که از سوی دفتر طب ایرانی و مکمل به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *