مراسم تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری اردبیل برگزار شد

11:30 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۴۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری اردبیل برگزار شد
مراسم تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری با حضور رئیس کل و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم تحلیف کار‌آموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری ضمن تجلیل از مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران و تمجید و حمایت از عملیات جهادی طوفان‌الاقصی شگفتی تحلیلگران سیاسی و نظامی را از این عملیات یادآور شد و گفت: عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است و با اتفاقاتی که رخ داد شکست‌های این رژیم ادامه پیدا می‌کند.

وی سپس با تبیین و تشریح اهمیت و رسالت کارشناسان و تأثیر نظر کارشناسی آنان در پرونده‌های مربوطه تصریح کرد: یکی از پایه‌های مهم احقاق حق در صدور آرای عادلانه قضات نظریات جامع و صحیح کارشناسی است بنابراین نظر به حساسیت و اهمیت موضوع ایجاب می‌کند تا کارشناسان در اظهار نظر‌های خود ضمن بررسی دقیق همه جوانب موضوع دقت کافی داشته و احساس مسئولیت کنند.

رئیس کل دادگستری اردبیل استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین توسط کارشناسان و بروز بودن دانش و اطلاعات آنان را در صدور آرای دقیق نظریات کارشناسی بیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: باید در این خصوص اقدامات اثربخشی از سوی مسئولان مرکز و کانون کارشناسان برای ایجاد بستر‌های لازم به منظور بهره‌مندی از این شاخص‌های مهم انجام شود.

وی با بیان ویژگی‌های اصلی یک کارشناس خوب عنوان کرد: در کنار برخورداری از توانمندی علمی حفظ اسرار مردم و امانتداری دو اصل بسیار مهم در این حرفه است که باید کارشناسان به آن متعهد باشند چرا که مسلماً هر گونه سهل‌نگاری در این موضوعات موجب سلب اعتماد عمومی به مجموعه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کثیرلو با بیان آسیب‌ها و تهدید‌های احتمالی در این حرفه اخلاق‌مداری و پایبندی به اصول قوانین و مقررات را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: امروزه با توجه به گسترش فناوری‌ها و شبکه‌های اجتماعی و بازنشر سریع اتفاقات و حوادث در جامعه و از سوی دیگر نظر به حساسیت مردم به عملکرد دستگاه قضایی و مجموعه‌های مرتبط با آن ضروری است تا با هوشیاری و دقت کافی در انجام وظایف و ارائه نظریات کارشناسی از بروز کوچکترین خطایی که موجب سلب اعتماد عمومی شود جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *