رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۳ پرونده مرتبط با واحد‌های تولیدی در دادگستری کل استان تهران بررسی شد

16:21 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۳۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ پرونده مرتبط با واحد‌های تولیدی در دادگستری کل استان تهران بررسی شد
معاون قضایی داگستری استان تهران از رسیدگی به ۳ پرونده مهم در ارتباط با واحد‌های تولیدی در استان خبر داد و گفت: امروز نظام تولیدی و اقتصادی کشور در وضعیتی قرار دارد که تعامل و تشریک مساعی همه سازمان‌ها را می‌طلبد.

خبرگزاری میزان_ محمدرضا پسندیده معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در امور رسیدگی به پرونده‌های مهم در نشست تخصصی تعیین تکلیف پرونده‌های مرتبط با ۳ واحد تولیدی گفت: تولید یک مقوله بسیار پیچیده و چندوجهی است که حمایت همه سازمان‌ها و نهاد‌های متولی را لازم دارد و اگر هم‌زمان و توامان باشد حمایت از واحد‌های تولیدی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: شاید پیگیری‌های قضایی و حقوقی در باب تولید در سال‌های قبل شفافیت نداشت، ولی موضوعات حقوقی و پیگیری‌های قضایی و اینکه چه تاثیری می‌تواند در پیگیری پرونده‌های واحد‌های تولیدی داشته باشد امروز بیشتر شده است.

پسندیده عنوان کرد: واحد‌های تولیدی، اقتصادی و صنعتی تقاضا‌هایی از قوه قضاییه و جامعه حقوقی کشور داشتند و این امر این نتیجه را به اثبات رساند که حمایت قضایی یک مقوله بسیار موثر در نظام تولیدی تلقی می‌شود که به تبع آن همه سازمان‌های موثر در امر تولید با استفاده از ظرفیت خود در حمایت از تولید به پا می‌خیزند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران یکی ار برنامه‌های حمایتی خود را به حمایت از تولید اختصاص داده است تصریح کرد: در این خصوص سرفصل‌ها و موضوعاتی تعریف شده است و در واقع یکی از آن موضوعات موانعی است که در حمایت از واحد‌های صنعتی مطرح می‌شود که بعضا متولیان امر تولید مراجعه حضوری دارند که به یک اساس در ستاد اقتصاد مقاومتی در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنیه ملاقات حضوری با مدیران تولیدی داریم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان تهران در امور رسیدگی به پرونده‌های مهم عنوان کرد: در بازدید‌هایی که رئیس کل دادگستری استان تهران از شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی انجام داد از نزدیک در جریان رفع مشکلات واحد‌ها قرار می‌گیرند و در خصوص موضوعاتی کهقوه قضاییه می‌توانند در آن موثر باشد دستوراتی  صادر می‌شود که یکی از وجوه و جلوه‌های حمایت واحد‌های تولیدی به حمایت و نظارت اداره تصفیه امر ورشگستگی بر می‌گردد.

گفتنی است در این نشست اعضای شرکت‌کننده از مشکلات و موانعی که بر سر راه این شرکت‌های ورشکسته وجود دارد مباحثی ارائه دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *