حضور هفتگی وکلا در ۳۰۰ مسجد سراسر کشور/ استقرار وکلا و حقوقدانان در سرای محلات تهران

11:04 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۲۷۵
حضور هفتگی وکلا در ۳۰۰ مسجد سراسر کشور/ استقرار وکلا و حقوقدانان در سرای محلات تهران
رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه بیش از هزار و ۳۰۰ وکیل در مساجد به مردم خدمات ارائه می‌دهند گفت: مشکلات حقوقی مردم در سرای محلات توسط وکلا رسیدگی می‌شود.

خبرگزاری میزان - حسن عبدلیان پور صبح امروز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ با حضور در یک‌صد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از همکاری شورا و قوه قضاییه برای خدمتگذاری به مردم گفت: با ابلاغ رئیس قوه قضاییه خدمتگذار سه قشر تأثیرگذار، فرهیخته و نخبگانی کشور هستیم و بر اساس ماده ۱۸۷ قانون سوم توسعه وظیفه تربیت وکیل، کارشناس و مشاوره خانواده را بر عهده داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه وکلا در طول هفته در ۳۰۰ مسجد در سراسر کشور حضور دارند و از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند ادامه داد: بیش از هزار و ۳۰۰ وکیل در مساجد به مردم خدمات ارائه می‌دهند تا هیچ یک از مردم به دلیل فقر، دغدغه وکیل نداشته باشند.

رئیس کانون وکلا به رویکرد مسجد محور مرکز وکلا تاکید کرد و افزود: سامانه ۱۲۹ به صورت ۲۴ ساعته در سراسر کشور در خدمت مردم است. در مباحث کارشناسی نیز اقدامات بزرگی صورت گرفته و تمام کارشناسان در کشور به کار گرفته شدند تا ساختمان‌های ناایمن پرتردد را شناسایی کنند و خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شد، از هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان ناایمن پرتردد شناسایی و لیست آن مشخص شده و اگر در آینده اتفاقی روی دهد، به عنوان حقوق عامه موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از اقدامات تدوین دستورالعمل اجرایی مشاوران خانواده و ساماندهی این افراد بوده است؛ ما می‌توانیم از مشارکت شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی استفاده کنیم.

عبدلیان پور با اشاره به استقرار وکلا و حقوقدانان در سرای محلات تهران بیان کرد: مشکلات حقوقی مردم در سرای محلات توسط وکلای ما رسیدگی می‌شود که انتظار می‌رود همکاری لازم توسط مدیریت شهری در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *