امیرعبداللهیان: رژیم جعلی اسرائیل در فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد

11:38 - 22 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۱۰۰
امیرعبداللهیان: رژیم جعلی اسرائیل در فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد
وزیر امور خارجه در نشستی خبری در بیروت، پایتخت لبنان، گفت که مقاومت در وضعیت بسیار عالی قرار دارد و به‌تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام دهد این در حالی است که رژیم جعلی اسرائیل در فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست خبری در جریان سفر به لبنان، گفت که ایران به همه اقدام‌های دیپلماتیک لازم برای توقف جنایت‌های رفع محاصره غزه، از مسیر رایزنی‌های فشرده سیاسی و نشست‌های ضروری و لازم دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه یا سران کشور‌های منطقه ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه در ابتدای این نشست خبری درباره شرایط مقاومت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در دیدار‌هایی که با برخی سران مقاومت در بیروت داشتم، آن‌ها در وضعیت بسیار عالی قرار دارند و برای پاسخ به اقدام‌های جنایت‌کاران رژیم صهیونیستی در آمادگی کامل هستند؛ در صورت تحقق هر حالتی اعم از توسعه دامنه جنگ، گسترش جبهه‌های جدید یا آتش‌بس، این طرف مقاومت است که تصمیم خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در صورت توقف جنایت‌های جنگی و توافق طرفین برای هر نوع آتش‌بس، این مقاومت است که شروط خود را تعیین و اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، گفت: یکی از اقدام‌هایی که دبیرکل سازمان همکاری اسلامی قرار بود انجام دهد تعیین نماینده ویژه برای پیگیری مباحث مربوط به حوزه فلسطین از جمله جمع‌آوری همه مستندات و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در دبیرخانه این سازمان برای طرح نزد محاکم بین‌المللی و حتی محاکم ملی کشورها است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ هفت دهه گذشته بار‌ها از طریق فلسطینی‌ها و مراکز حقوق بشری و حقوقی منتسب به فلسطین، شکایت‌های بین‌المللی مطرح شده است، بیان کرد: اما فلسطینی‌ها متاسفانه به دلیل برخورد‌های غیرعادلانه در این مسیر همچنان با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند؛ در تماس اخیر با دبیرکل سازمان ملل به وی گفتم که این مسئله و پیگیری حقوقی جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی و مهم جامعه جهانی و از جمله سازمان ملل است.

امیرعبداللهیان، تاکید کرد: مقاومت در دیگر جبهه‌ها همه سناریو‌های ممکن را در مقابل خود به صورت آماده قرار داده است؛ مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام دهد و از توانمندی‌های بالا و لازم برخوردارند؛ جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایت‌‎های جنگی در سطح سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه همچنین در مورد شرایط مقاومت در منطقه، تصریح کرد: امروز مقاومت در منطقه در شرایطی قرار دارد که همه نیاز‌های دفاعی و فناورانه را راسا خود تهیه و تولید می‌کند.

به گفته امیرعبداللهیان، ایران به همه اقدام‌های دیپلماتیک لازم برای توقف جنایت‌های رفع محاصره غزه، از مسیر رایزنی‌های فشرده سیاسی و نشست‌های ضروری و لازم دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه یا سران کشور‌های منطقه ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر تاکید کرد: امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات پیروزمندانه و بی‌نظیر طوفان الاقصی بار دیگر این را به اثبات رسید؛ حضور تمام قد آمریکا در کنار تل‌آویو دلیل دیگری بر این است که رژیم جعلی اسرائیل در بدترین وضعیت و در فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این ادعا است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *