رئیس‌جمهور: فارس راوی تمدن و فرهنگ والای ایران زمین است

18:28 - 20 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۹۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس‌جمهور: فارس راوی تمدن و فرهنگ والای ایران زمین است
رئیس جمهور در اجتماع مردم دیار حافظ و سعدی با بیان اینکه استان فارس قطب گردشگری است، گفت: فارس حقیقتا چهره زیبای تمدن ایران و راوی تاریخ، تمدن و فرهنگ والای ایران زمین است.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان فارس، با بیان اینکه از روح بلند حضرت شاهچراغ احمد بن موسی (ع) و از ارواح مطهر شهیدان برای انجام وظیفه خدمت به مردم مدد می‌گیرم، گفت: مردم استان فارس عزیز، وفادار، اهل علم، فرهنگ، ادب و هنر، پرتلاش و سختکوش هستند و در آزمون‌ها امتحان خود را خیلی خوب پس دادند و نشان دادند در عرصه‌های مختلف اثرگذار و در مقابل دشمن مقاوم و برخوردار از روحیه ایستادگی هستند.

رئیس جمهور فارس را استان مفاخر، علما و اندیشمندان از جمله میرزای شیرازی دانست که در حرکت عظیم تحریم تنباکو به رهبری او شکل گرفت و و مردم عراق نیز به رهبری آقای محمدتقی میرزای شیرازی دوم در مقابل استعمارگران انگلیسی قیام کردند و افزود: فارس مهد پرورش شهدای بزرگواری مثل شهید دستغیب و ۱۵ هزار شهید سرافراز دیگر است که سخن و کلام‌شان در فضای ایران طنین‌افکن شده و باید سخن و پیام آنان را شنید.

وی پیام شهدا را پیام بندگی خدا، اجرای عدالت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی و مقاومت در راه هدف، تلاش مجاهدانه در عرصه‌های تولید، علم و دانش و فناوری و عزت‌آفرینی برای ملت بزرگ ایران دانست و اظهار داشت: مردم فارس پیام امامان عظیم‌الشأن ما را دریافته و آثار عملی آن در زندگی و سیره آن‌ها جلوه‌گر است.

رئیس جمهور همچنین فارس را استانی پیشرو در حرکت‌های علمی و فناوری دانست، همچنان که در دوران جهاد و دفاع مقدس پیشرو بود و گفت: همت و تلاش شبانه‌روزی جوانان و پزشکان متخصص ما بوده که شیراز را تبدیل به قطب سلامت کشور کرده است.

وی با بیان اینکه استان فارس قطب گردشگری نیز هست، خاطرنشان کرد: فارس حقیقتا چهره زیبای تمدن ایران و راوی تاریخ، تمدن و فرهنگ والای ایران زمین است. همواره جلوه‌های تمدن و مدنیت مردم را از نقاط مختلف به این خطه کشانده است.

رئیس جمهور گفت: مردم استان فارس با توجه به پیشینه تاریخی و تمدنی استان، نوآوری و خلاقیتی منحصر به خود در عرصه صنایع دستی دارند که دارای ۲ ویژگی است، اول هویت‌بنیان بودن و دوم خانواده‌محور بودن. فارس جلوه یک استان پرتلاش است که در آن بسیاری از خانواده‌ها خود تبدیل به یک کارگاه صنایع دستی با مدیریت زنان شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *