کاهش ۳ درصدی ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری

13:44 - 19 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۷۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کاهش ۳ درصدی ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری
رئیس دیوان عدالت اداری کشور از کاهش ۳ درصدی میزان ورودی پرونده به دیوان در سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری در حاشیه ملاقات عمومی با مردم استان قزوین اظهار کرد: بر اساس تاکید رئیس دستگاه قضا و در راستای جلوگیری از ایجاد هزینه تردد مردم به تهران، بنا شد تا مجموعه مدیران دیوان عالی کشور در کنار مردم حضور یافته و با آنها ملاقات کنند. 

وی افزود: عمده خواسته‌های مردم تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، اعتراض به رای دیوان و نحوه اجرای آرای قطعی دیوان در دستگاه‌های اجرایی است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در همین جلسه و یا بعد از آن و با بررسی‌های کارشناسان در مرکز صادر خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: اگر دستگاه‌ها به‌موقع به وظایف قانونی خود عمل کنند، ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور کاهش خواهد یافت، اما نگرانی ما کاهش ورودی پرونده نیست بلکه احیای حقوق عامه و جلوگیری از سردرگمی مردم و تحقق عدالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: به همین منظور بیش از ۲۰۰ جلسه با دستگاه‌ها، ورزا و مدیران ارشد کشوری برگزار شده و آن‌ها نسبت به اجرای تعهدات قانونی خود و اجرای آرای قطعی دیوان توجیه شدند؛ همیچنین در راستای اجرای عدالت و تحقق حق مردم جلسات هفتگی با دستگاه‌های پرشکایت در دیوان عدالت اداری کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی در کشور ۲۰ درصد افزایش داشته اما با برگزاری جلسات مستمر دیوان با مدیران و دستگاه‌ها، برای اولین بار در کشور ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری در سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار پرونده در دیوان رسیدگی و مختومه شد که در جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های موجود در شعب تجدید نظر، در سال جاری ۱۵ شعبه جدید نیز اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *