دادستان همدان: با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس با قاطعیت برخورد می‌شود

9:15 - 19 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۶۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس با قاطعیت برخورد می‌شود
دادستان همدان از برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضایی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حسن خانجانی موقر در جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت ساماندهی برداشت سیلیس در سطح استان همدان و نیز بررسی مشکلات ساکنان خیابان ارغوان واقع در شهرک بهشتی و کوی فردوس گفت: در بازدیدی که ۳۰ شهریور سال‌جاری از منطقه ارزانفود انجام گرفت شاهد برداشت‌های غیرمجاز سیلیس در این منطقه بودیم که می‌تواند به منابع طبیعی و محیط‌زیست صدمات جبران ناپذیری وارد کند.

وی افزود: در صورت تشکیل پرونده برای برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس در هر منطقه‌ای با قاطعیت با آن برخورد می‌کنیم، اما این برخورد زمانی بازدارنده است که ادارات صمت و منابع طبیعی همزمان راهکاری اصولی برای ساماندهی وضعیت برداشت سیلیس ارائه دهند.

دادستان همدان تصریح کرد: کارخانجات سیلیس‌کوبی مستقر در بخش جوکار باید به طور مرتب از سوی صمت و فراجا مورد بازرسی و نظارت قرار گیرند و در صورت خرید سیلیس‌های غیرمجاز با متخلفان برخورد جدی شود.

وی اظهار کرد: به ضابطین قضایی هم ابلاغ شده با مشاهده هرگونه وسیله نقلیه حامل سیلیس بلافاصله آن را توقیف کرده و در صورت نداشتن مجوز حمل این ماده معدنی خودرو توقیف و صورت‌جلسه آن به مراجع قضایی برای برخورد قانونی با متخلف ارسال شود.

خانجانی موقر ادامه داد: مراجعات بسیاری از سوی مردم و گله‌مندی آنان از فقدان امکانات مناسب در مناطق خیابان ارغوان و کوی فردوس به دادستانی سرریز می‌شود و انتظار دارند که مسئولان با تفاهم مشکلات را حل کنند.

دادستان همدان با بیان اینکه اگر هر دستگاهی کوتاهی‌های خود را بر گردن دیگر دستگاه بیاندازد مشکلات مردم حل نمی‌شود گفت: در بازدید اخیر که از خیابان ارغوان داشتیم حق با مردم بود و این منطقه از امکانات حداقل رفاهی همچون فضا‌های آموزشی و تفریحی، نانوایی، پارکینگ واحد‌های مسکونی، خدمات تجاری، مناسب بودن معابر عمومی، حمل‌و‌نقل و نیز  روشنایی مناسب برخوردار نیست.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان امر به ویژه اداره راه و شهرسازی و شهرداری ظرف ۲۰ روز آینده با برگزاری جلسات مشترک برای صدور پایان‌کار و تحویل کار به شهرداری برای مناسب‌سازی معابر و زمینه‌سازی با هدف ایجاد واحد‌های تجاری در این مناطق اقدامات لازم را سریعتر انجام دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *