دانستنی‌های حقوقی

تأثیر مرور زمان بر مطالبات کارگران

15:16 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۶۲۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
تأثیر مرور زمان بر مطالبات کارگران
کلیه مطالبات کارگران، اعم از گذشته و حال ولو قبل از تصویب قانون کار، قابل مطالبه می باشد.

خبرگزاری میزان- کلیه مطالبات کارگران، اعم از گذشته و حال ولو قبل از تصویب قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹، مشمول مرور زمان نمی‌باشد.

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری
با عنایت به محتویات پرونده و مستندات ارائه شده و لایحه دفاعیه اداره طرف شکایت با توجه به رای ۳۹۲-۱۳۸۲/۱۰/۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مطالبات کارگران مشمول مرور زمان نمی‌باشد و با توجه به ماده ۲۰۰ قانون کار مصوب ۱۳۶۹ که تنها قوانین مغایر با قانون لغو گردیده است. بنا به مراتب فوق مستنداً به ماده ۱۱ و ۶۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت و نقض رأی معترض عنه و رسیدگی مجدد با رعایت موارد معنونه صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در شعب تجدید نظر دیوان می‌باشد.

رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

نظر به اینکه اعتراضات تجدیدنظرخواه به کیفیتی نیست که اساس استنباط شعبه بدوی را مخدوش نماید و یا سبب تزلزل و نتیجتاً نقض رأی معترض به شود و از آنجایی که دادنامه مورد اعتراض منطبق با موازین قانونی صادر شده است و از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز عاری از اشکال و ایراد می‌باشد؛ لذا با رد تقاضای تجدیدنظرخواهی با استناد به ماده ۷۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری رأی معترض به عینا تأیید و استوار می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *