جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی؛ مراکز درمانی و مدارس غزه هدف حملات مداوم صهیونیست‌ها

9:15 - 20 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۶۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی؛ مراکز درمانی و مدارس غزه هدف حملات مداوم صهیونیست‌ها
حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به آواره شدن حدود ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان آن منجر شده است.

خبرگزاری میزان - دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به‌تازگی گزارش داد که نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه از زمان آغاز تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و یا به دلیل محاصره در آستانه کمبود آب و برق قرار دارند.

این رقم معادل یک‌دهم از جمعیت نوار غزه به شمار می‌رود.

 

 

«ینس لرکه»، سخنگوی دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، گفت: آوارگی به طور چشمگیری در نوار غزه افزایش یافته و از روز شنبه گذشته به بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که بیشتر آن‌ها در مدارس پناه گرفته‌اند.

 

حملات رژیم صهیونیستی و بحران آوارگی در نوار غزه

بر اساس گزارش این نهاد سازمان ملل حدود ۱۳۸ هزار نفر از این آوارگان در ۸۳ مدرسه پناه گرفته‌اند.

در همین حال سخنگوی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که طی روز‌های اخیر رژیم صهیونیستی ۱۳ حمله به مراکز درمانی در نوار غزه را انجام داده و علاوه بر این تجهیزات پزشکی ذخیره شده در نوار غزه قبلا مصرف شده است.

 

حملات رژیم صهیونیستی و بحران آوارگی در نوار غزه

رژیم صهیونیستی با اعلام جنگ علیه فلسطینیان، تجاوزات هوایی خود را علیه غزه تشدید کرده است؛ زیرساخت‌های حیاتی و ساختمان‌های مسکونی از جمله اهدافی هستند که رژیم صهیونیستی آن‌ها را ویران می‌کند.

حملات رژیم صهیونیستی و بحران آوارگی در نوار غزه

مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مدارس نیز از این حملات رژیم صهیونیستی مستثنی نیستند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل می‌گوید که حدود ۷۹۰ واحد مسکونی در نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی ویران شده و ۵ هزار و ۳۳۰ واحد دیگر در این حملات آسیب دیده‎اند.

حملات رژیم صهیونیستی و بحران آوارگی در نوار غزه

علاوه بر این ۴ مدرسه و ۸ مرکز درمانی و مراقبت‌های بهداشتی نیز آسیب دیده‎اند و این امر بر توانایی تیم‌های پزشکی برای رسیدگی به مجروحان تاثیر منفی گذاشته است.

حملات رژیم صهیونیستی و بحران آوارگی در نوار غزه

هشدار سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره بحران آوارگی در غزه

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، طی اظهاراتی گفت که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در غزه به دلیل نگرانی در مورد حفاظت از آن‌ها و تخریب خانه‌ها آواره داخلی شده‌اند.

آوارگی دسته‌جمعی به دلیل نگرانی‌های حفاظتی و آسیب به اموال غیرنظامیان مشاهده شده است.

در غزه، نهاد‌های بشردوستانه گزارش می‌دهند که آسیب به آب، بهداشت و تاسیسات بهداشتی، خدمات به بیش از ۴۰۰ هزار نفر را تضعیف کرده است؛ نیروگاه غزه - که اکنون تنها منبع برق است - ممکن است ظرف چند روز با اتمام سوخت مواجه شود.

«دوجاریک»، گفت که برنامه جهانی غذا (WFP) تحویل نان تازه و غذا‌های کنسرو شده را برای ۱۰۰ هزار نفر که در مدارس آنروا پناه گرفته بودند، آغاز کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *