صدور سند حدنگار برای ۹۳ درصد از خانه‌های روستایی استان همدان

14:38 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۵۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
صدور سند حدنگار برای ۹۳ درصد از خانه‌های روستایی استان همدان
رئیس کل دادگستری همدان از صدور سند حدنگار برای ۹۳ درصد از خانه‌های روستایی این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_  محمدرضا عدالتخواه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همدان گفت: طبق آمار اعلامی از سوی متولیان امر برای تمامی اراضی ملی و مراتع استان و همچنین برای بیش از ۹۳ درصد خانه‌های روستایی قانون حدنگار (کاداستر) اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای کامل این قانون می‌تواند در دعاوی حقوقی سبب سرعت در روند رسیدگی به پرونده‌ها و حتی کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین بر توجه به حریم و بستر رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: ضروری است تا هرچه سریعتر و ظرف مدت ۲۰ روز آینده آن میزان از بستر رودخانه عباس‌آباد که مطالعات لازم درباره آن انجام گرفته آزادسازی شود چرا که تعلل در اجرای طرح آزادسازی بستر رودخانه عباس‌آباد جایز نیست.

حسن خانجانی موقر دادستان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیشرفت‌های خوبی در حوزه اجرای قانون حدنگار در استان داشتیم و البته مشکلاتی پیش‌روی این طرح وجود دارد که دستگاه قضایی می‌تواند با ورود به هنگام خود در رفع این مشکلات پیش‌قدم شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ادارات کل دخیل در اجرای این طرح به ویژه اداره ثبت اسناد مشکلات پیش‌روی اجرای طرح را هرچه سریعتر بررسی و برای حل آن در راستای حمایت از حقوق عامه و توجه به خواسته‌های کشاورزان راهکار‌های مناسب و قانونی ارائه دهند.

دادستان همدان در ادامه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون جلسات متعدد و بازدید‌های میدانی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد و دیگر رودخانه‌های استان از سوی این دادستانی انجام گرفته تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیر‌های انجام شده خوشبختانه طرح مطالعاتی آزادسازی رودخانه مدتی است به اتمام رسیده و به شکایت وارده در کمیسیون ماده ۳ هم رسیدگی شده است.

خانجانی موقر ادامه داد: هم اکنون وقت آن است تا شرکت آب منطقه‌ای طبق وعده‌های داده شده فاز نخست پروژه آزادسازی رودخانه عباس‌آباد را مطابق با قانون هرچه سریعتر عملیاتی کند.

وی همچنین عنوان کرد: به منظور اجابت خواسته‌های به حق مردم نیز سابق بر این برای جداسازی و جلوگیری از ورود فاضلاب به درون رودخانه‌ها مکاتباتی با ادارات مربوطه انجام شده و در این زمینه با هر گونه ترک فعل مسئولان با جدیت برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *