رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گواری: آمادگی جسمانی، اساس و پایه ورزش قهرمانی است

11:13 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۵۵۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
گواری: آمادگی جسمانی، اساس و پایه ورزش قهرمانی است
سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: توسعه ورزش همگانی و ارتقا سلامت در کنار توسعه ورزش قهرمانی از مهمترین راهبرد این فدراسیون به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - نشست خبری نخستین المپیاد آمادگی جسمانی کشوری امروز (دوشنبه ۱۸ مهر ماه) در محل فدراسیون و به میزبانی هیئت تهران با حضور سرپرست فدراسیون و هیئت استان صورت گرفت.

احمد گواری، سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی در ابتدا اظهار داشت: فدراسیون کار خود را از یک سال گذشته به صورت مستقل آغاز کرده است و ۲ هدف اصلی دارد؛ توسعه ورزش همگانی و ارتقا سلامت در کنار توسعه ورزش قهرمانی از مهمترین راهبرد این فدراسیون به شمار می‌رود. البته این اهداف در ظاهر ساده، اما نیاز به یک بسیج گسترده در کشور است. جمعیت جوان دانش‌آموزی، دانشگاهی، نیرو‌های مسلح و شهرداری‌ها می‌توانند کمک کار باشند. مذاکراتی با این دستگاه‌ها انجام شده و نتایج خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: ۲۷ رشته تحت پوشش داریم و برای توسعه و معرفی آن‌ها برنامه زیادی داریم و به دنبال ترویج آن در جامعه هدف هستیم. در بحث قهرمانی نیز با فدراسیون‌ها مذاکره کردیم و آن‌ها نیز نمایندگان خود را معرفی کردند. برای توسعه ورزش قهرمانی آمادگی جسمانی اساس و پایه قهرمانی است. آمادگی جسمانی خواست ورزشکاران حرفه‌ای نیست و برای هر صنفی ضرورت دارد. در برخی از اقشار به خاطر سبک زندگی شرایط جسمانی نامطلوب است و فدراسیون برای آن باید تدابیر لازم را انجام دهد.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی ادامه داد: برگزاری رقابت حرفه‌ای از دیگر اهداف فدراسیون است و به زودی المپیادآمادگی جسمانی برگزار می‌شود و در مسابقات رشته‌های رقابت محور در دستور کار قرار می‌گیرد و این نخستین المپیاد در فدراسیون است. این المپیاد در ۷ رشته زنان و پنج رشته مردان برگزار می‌شود. هدف توسعه و جذب بیشتر ورزشکاران است.

وی در رابطه با استعدادیابی فدراسیون بیان داشت: برنامه ویژه با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌ها داریم، اما المپیاد پیش رو یک رقابت نخبه گزینی است.

سرپرست فدراسیون در خصوص انتخابات این فدراسیون عنوان کرد: زیر مجموعه و تابع وزارت ورزش و جوانان هستیم و هر زمانی تاریخ جدید اعلام شود ما مشکلی نداریم. البته این موجب توقف اهداف ما نخواهد شد، بلکه کار‌ها به خوبی در حال انجام است.

محمد امیرعظیمی، سرپرست هیات استان تهران نیز در این نشست خبری گفت: المپیاد آمادگی جسمانی رقابت نهایی ورزشکاران منتخب استان‌ها است و پیش بینی ما این است ۶۰۰ نفر در ۲ بخش زنان و مردان حضور داشته باشند. المپیاد با هدف ارتقا سلامت برگزار می‌شود. هر چه آمادگی جسمانی بالا باشد زمینه برای ورزش قهرمانی هموار می‌شود. در المپیاد هفت رشته برگزار خواهد شد که در سطح جهان نیز رقابت دارند. این رویداد ۲۵ تا ۲۸ مهرماه در ورزشگاه شهید معتمدی کارگران برگزار می‌شود. بودجه استعدادیابی جدا است و یکی از اهداف فدراسیون به شمار می‌رود. تمام کارگاه‌ها و مسابقات در مراکز خصوصی برگزار می‌شود و در این راه با نهاد‌های مانند شهرداری‌ها ارتباط داریم. بودجه مسابقات را هم وزارت و هم از طریق جذب اسپانسر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *