رئیس کل دادگستری بوشهر: ۸۰ درصد اراضی‌کشاورزی استان باید تا پایان سال سنددار شوند

16:24 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۴۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری بوشهر: ۸۰ درصد اراضی‌کشاورزی استان باید تا پایان سال سنددار شوند
رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: برای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از زمین‌خواری، لازم است اراضی کشاورزی و زراعی استان تعیین‌تکلیف و سند مالکیت رسمی آن‌ها صادر شود.

خبرگزاری میزان- مهدی مهرانگیز صبح امروز با شرکت در کمیسیون رفع تداخل گفت: با توجه به اهمیت اتمام رفع تداخلات تا پایان سال باید با برطرف کردن مشکلات موجود روند اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع‌ تولید تسریع شود که پلاک‌های دارای تداخل تعیین‌تکلیف و نسبت به صدور اسناد تک‌برگ اقدام شود.

رئیس کل دادگستری بوشهر با اشاره به اعتبار اسناد‌ رسمی افزود: برای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از زمین‌خواری، لازم است اراضی کشاورزی و زراعی استان تعیین‌ تکلیف و سند مالکیت رسمی و قانونی این اراضی صادر شود. با توجه به ضرورت اجرای طرح حدنگاری و تثبیت مالکیت، این جلسات باید با حضور اعضا، تشکیل و تا پایان سال حداقل ۸۰ درصد اراضی زراعی، دارای سند رسمی شوند.

 مهرانگیز گفت: صدور سند اراضی، برای این زمین‌ها و صاحبانش ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند. کلیه دستگاه‌های مرتبط با کمیسیون رفع تداخل باید جهادی، انقلابی و تمام‌وقت در رفع تداخلات اقدام کنند و تا پایان بهمن ماه ۸۰ درصد اراضی زراعی – کشاورزی باید سند کاداستری دریافت کرده باشند.

وی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی تقاضا محور است، ادامه داد: باید از تمام ظرفیت صداوسیما، شورای اسلامی روستا‌ها، دهیاری‌ها برای فرهنگ‌سازی استفاده شود تا مردم و کشاورزان با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک برای درخواست اسناد برای اراضی زراعی‌‎شان ترغیب شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: تاکنون ۱۶۲ پلاک به میزان ۱۶۴ هزار هکتار از اراضی، رفع تداخل شده است که امیدواریم تا یک ماه آینده در شهرستان‌های عسلویه و دیلم کار کمیسیون رفع تداخل تمام شود. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *