یک پرونده قصاص در استان لرستان با کمک شورای حل اختلاف به سازش ختم شد

16:18 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۴۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک پرونده قصاص در استان لرستان با کمک شورای حل اختلاف به سازش ختم شد
یکصد و پنجمین مراسم صلح و سازش و اصلاح ذات البین مربوط به روستا‌های اسلام آباد چنار و ربیع آباد در شهر دوره چگنی برگزار شد.

خبرگزاری میزان_  یکصدو پنجمین مراسم صلح و سازش و اصلاح ذات المین مربوط به نزاع و درگیری طایفه‌ای روستا‌های اسلام آباد، چنار و ربیع آباد که منجر به قتل فردی و تشکیل چندین پرونده شده بود با وساطت ریش سفیدان، بزرگان، خیرین، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف استان لرستان در شهر چگنی برگزار شد.

در این مراسم کاکولوند معاون توسعه حل اختلاف دادگستری لرستان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به اهمیت و نقش صلح و سازش پرداخت و افزود: صلح و سازش و پایان دادن به خصومت و کینه باعث ایجاد مودت، برادری و دوستی می‌شود و بخشش از اجرای حکم و قصاص ارزشمندتر است.

در ادامه آزادپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله نیز با بیان احادیث و روایاتی از ائمه معصومین (ع) به اهمیت و جایگاه صلح و سازش در دین مبین اسلام پرداخت و از خانواده‌های دو طرف خواست که از این پس با مهر و دوستی و مودت در کنار یکدیگر باشند.

آزادپور افزود: فرهنگ صلح و سازش در استان لرستان از دیر باز وجود داشته است و گسترش این فرهنگ باعث افزایش خیر و برکت در زندگی همه افراد می‌شود.

 در پایان این مراسم خانواده مرحوم محمدی به قاتل فرزند خود رضایت دادند و پرونده قضایی وی ختم به خیر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *