ایجاد اشتغال برای ۷۸۹ نفر از مددجویان زندان‌های قزوین در ۶ ماه امسال

11:01 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۳۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ایجاد اشتغال برای ۷۸۹ نفر از مددجویان زندان‌های قزوین در ۶ ماه امسال
رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از اشتغال ۷۸۹ نفر از مددجویان در کارگاه‌های اشتغال زایی زندان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول قضایی علاوه بر کاهش جمعیت زندان‌ها باید برای مهارت آموزی و اشتغالزایی در زندان برنامه ریزی کنیم تا ضمن افزایش درآمد زندانیان و خانواده آنان سهمی در تولید کشور داشته باشیم.

شعبانی افزود: اشتغال در زندان نقش موثری در کاهش بزهکاری و تغییر سبک زندانیان دارد و این شرایط را فراهم می‌کند تا مددجو پس از آزادی نیز با مهارتی که در کارگاه‌های زندان کسب کرده برای خود فعالیت اقتصادی ایجاد کند.

وی گفت: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بستر‌های لازم تلاش کرده تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال ۷۸۹ نفر زندانی در ۶ ماه نخست سالجاری در استان است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد ۴۰۸ نفر در کارگاه‌های زندان ۱۶۴ نفر، اعزام به کار و ۲۱۷ نفر اشتغال نشسته ۲۱۷ فعالیت دارند.

شعبانی با بیان اینکه ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان جهت اشتغال خانگی و دایمی شناسایی شده اند گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان در واحد‌های صنعتی استان مشغول به کار شده‌اند و امیدواریم با پالایش صورت گرفته و شناسایی ظرفیت اشتغال استان تا پایان سال بخش اعظمی از خانواده‌ها در شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری با همکاری تمامی بخش‌ها اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان که هدفگذاری شده است باید محقق شود و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها بخصوص حوزه صنعت که همواره پای کار بوده‌اند، به خوبی استفاده شود و بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای اعضای خانواده مددجویان، آسیب‌های اجتماعی را از آن‌ها دور کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *