رئیس کل دادگستری سمنان: با وجود صندوق تأمین خسارت‌های بدنی فردی به دلیل دیه زندانی نمی‌شود

9:31 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۳۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: با وجود صندوق تأمین خسارت‌های بدنی فردی به دلیل دیه زندانی نمی‌شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اقدامات ارزنده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: با وجود این صندوق فردی به خاطر الزام به پرداخت دیه روانه زندان نمی‌شود.

خبرگزاری میزان_ محمدجعفر عبدالهی در دیدار با مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور عنوان کرد: باید با آگاهی‌بخشی عمومی و بهره‌برداری از هنر رسانه اقناع اجتماعی بوجود آورد که وجوه پرداختی از سوی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بلاعوض نبوده و باید مسترد شود.

وی افزود: به تمامی مراجع قضایی بدوی تکلیف شده است از نمایندگان آن صندوق برای حضور در جلسات تحقیق و دادرسی برای تدارک دفاع از بیت‌المال دعوت کنند.

عبدالهی تصریح کرد: بکارگیری و جذب کارشناسان مسلّط به مباحث حقوقی و اتخاذ تدابیر لازم و همفکری با مجموعه سازمان‌های دخیل در موضوع می‌توان در افزایش سرعت کشف حقیقت و صدور آراء متقن همیار دستگاه قضایی در جلوگیری از تضییع بیت‌المال بود.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: خوشبختانه با وجود این صندوق فردی به خاطر الزام به پرداخت دیه روانه زندان نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری سمنان تاکید کرد: رویکرد و مجموعه اقدامات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به گونه‌ای تدبیر و سازماندهی شود که به صندوق زیان دیده تبدیل نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *