دانستنی‌های حقوقی

شرایط درخواست تمدید اعتبار گواهی ثبت علامت

19:42 - 16 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۲۸۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
شرایط درخواست تمدید اعتبار گواهی ثبت علامت
مالک علامت می‌تواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت را برای دوره‌های متوالی ده ساله بنماید.

خبرگزاری میزان- مالک علامت می‌تواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت را برای دوره‌های متوالی ده ساله بنماید. درخواست تمدید ثبت ظرف یک سال قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت علامت در هر دوره، به عمل خواهد آمد.

درخواست تمدید ثبت علامت تجاری باید حاوی موارد ذیل باشد:

۱ – شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است؛

۲ – طبقه یا طبقات کالا‌ها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن‌ها ثبت شده است؛

۳- اسم و نشانی کامل مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی وی، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید.

تبصره ۱ – درخواست تمدید ثبت وقتی پذیرفته می‌شود که هزینه تمدید پرداخت شده باشد.

تبصره ۲- در موقع تمدید ثبت، مرجع ثبت مکلف است طبقه کالا‌ها و خدمات را مطابق با جدیدترین ویرایش طبقه‌بندی بین‌المللی علامت، در دفتر ثبت و گواهی‌نامه تمدیدثبت علامت را براساس آن تصحیح نماید. هزینه تغییر طبقات ناشی از اعمال ویرایش جدید طبقه‌بندی بین‌المللی به عهده مالک علامت خواهد بود.

تبصره ۳- مالک علامت می‌تواند ضمن درخواست تمدید، درخواست جداگانه‌ای را برای تقلیل طبقه یا کالا‌ها و خدماتی که علامت برای آن به ثبت رسیده است، بدون پرداخت هزینه ثبت تغییر، تسلیم مرجع ثبت نماید.

تبصره ۴- در صورت تغییر طبقات یا کالاها، مندرجات این ماده با انجام تغییرات لازم، به هزینه مالک علامت، در روزنامه‌رسمی آگهی می‌شود. این نکات در ماده۱۳۳ قانون علائم تجاری آمده است. 

همچنین مطابق ماده ۱۳۴ قانون مذکور مدارک زیر باید به درخواست تمدید ضمیمه گردد:

۱- مدارک مثبت هویت متقاضی؛

۲- حداقل شش نمونه از علامت با رعایت ماده ۱۰۸ این آیین‌نامه؛

۳- رسید مربوط پرداخت هزینه‌ها؛

۴- مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *