دادستان همدان: پزشکی قانونی بدنه کارشناسی دستگاه قضایی در تشخیص جرایم است

13:23 - 16 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۲۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: پزشکی قانونی بدنه کارشناسی دستگاه قضایی در تشخیص جرایم است
دادستان همدان با بیان اینکه پزشکی قانونی بدنه کارشناسی دستگاه قضایی در تشخیص جرایم و کمک در امر قضاوت کارشناسانه است، گفت: بنابراین ارتقا، توسعه و تقویت کیفی و کمی بخش‌های پزشکی قانونی ضرورت دارد.

خبرگزاری میزان_ حسن خانجانی‌موقر دادستان همدان عنوان کرد: پزشکی قانونی بخشی از بدنه کارشناسی دستگاه قضایی در تشخیص جرایم و کمک در امر قضاوت برای احقاق حقوق عامه است تا با نظرات فنی و علمی خدمت رسانی به مردم مناسب‌تر انجام شود.

وی افزود: برای خدمات‌رسانی بهتر و سریعتر به مردم ارتقا، توسعه و تقویت کیفی و کمی تمام بخش‌های پزشکی قانونی یک ضرورت است و امیدواریم هرچه سریع‌تر با پیگیری‌های مستمر عملیات ساخت سالن جدید تشریح در ورودی باغ بهشت تکمیل و این واحد به بهره‌برداری برسد.

دادستان همدان در ادامه با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از شهرستان‌های استان از کمبود و یا نبود پزشک در پزشکی قانونی رنج می‌برند تصریح کرد: تا رفع این نقیصه می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد تا با تعامل و همکاری پزشکی قانونی هر شهرستان و شبکه بهداشت و درمان به طور موقت کمبود پزشک جبران شود.

خانجانی‌موقر همچنین با بیان اینکه طبق قانون برای انجام آزمایش‌های مورد نیاز تحقیقات در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی نباید هزینه‌ای به متهم تحمیل شود، اظهار کرد: امیدواریم این موضوع با جدیت از سوی پزشکی قانونی پیگیری و اجرا شود تا آزمایش‌های لازم به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان انجام گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *