دستورالعمل نقش استان‌های معین کشور در حوادث احتمالی تهران ابلاغ شد

14:56 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۰۳۹
دستورالعمل نقش استان‌های معین کشور در حوادث احتمالی تهران ابلاغ شد
دستورالعمل نقش استان‌های معین در حوادث احتمالی تهران به خصوص وقوع زلزله در حاشیه نشست ویدئوکنفرانس معاون عملیات سازمان امداد و نجات با مدیران عامل و معاونت‌های امداد و نجات ۳۱ استان کشور ابلاغ شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ نشست ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل و معاونت‌های امداد و نجات ۳۱ استان کشور، امروز شنبه ۱۵ مهرماه، برگزار شد.

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اهمیت حضور جمعیت هلال‌احمر در بحران‌های کشور، گفت: جمعیت هلال‌احمر ۶ ماه پرفراز و نشیب را با سربلندی سپری کرد. حضور امدادگران و نجاتگران در ماموریت‌های متنوع، در مراسم اربعین و در طرح تابستانه که باعث کاهش تلفات در سواحل کشور شد، از مهم‌ترین اقدامات و ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر در این مدت زمان، است.

وی ادامه داد: امروز هم برای آمادگی در بحران‌های احتمالی در پایتخت، جلسه داریم. دستورالعمل اقدامات استان‌های معین در بحران‎های احتمالی در پایتخت، به خصوص وقوع زلزله، امروز ابلاغ می‌‎شود.

تعیین ۵ پهنه عملیاتی در پایتخت

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که در این جلسه حضور داشت، به تبیین و توضیح این دستورالعمل پرداخت و گفت: اهمیت به روزرسانی این دستورالعمل از آنجایی است که شهر تهران نه تنها پایتخت سیاسی، که پایتخت اقتصادی و اجتماعی کشور هم است و به طور متوسط، حدود یک ششم تا یک نهم جمعیت کشور، در این ابرشهر زندگی می‎‌کنند؛ بنابراین آمادگی در برابر بحران‌‎های احتمالی و تبیین نقش استان‌های معین در بحران‌ها، اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به تعیین پهنای عملیاتی برای انجام عملکرد بهتر استان‎های کشور در بحران‌های احتمالی پایتخت، گفت: ۵ پهنه عملیاتی، شامل، پهنه جنوب، مرکز، شمال، غرب و شرق، در تهران درنظر گرفته شده است که هر کدام از استان‌های کشور، مسئولیت عملیاتی این ۵ پهنه را برعهده دارند. در هر پهنه عملیاتی نیز هر استان، مسئولیت عملیاتی هر منطقه را به عهده می‌گیرد.

نصیری با بیان این که هر منطقه شهرداری تهران، دارای ویژگی جغرافیایی، بافت شهری و تراکم جمعیتی خاص است، ادامه داد: لازم است که در دستورالعمل جدید، هر کدام از استان‌های معین، به تفسیر منطقه عملیاتی خود بپردازند تا برای امدادرسانی بهتر به هموطنان در بحران‌های احتمالی و مخصوصا زلزله تهران، آمادگی لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است که در دستورالعمل جدید آمادگی استان‌های معین در برابر بحران‌های احتمالی پایتخت، اصطلاحات و پهنه‌بندی شهر تهران، چالش‌های پیش‌روی استان با برگزاری دبیرخانه بازنگری در ۱۰ جلسه تغییر و به روزرسانی شده است.

گفتنی است، در این نشست محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر استان تهران و مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *