مرکز داده جدید در دادگستری استان گلستان راه‌اندازی شد

13:58 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۹۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مرکز داده جدید در دادگستری استان گلستان راه‌اندازی شد
مرکز داده جدید دادگستری استان گلستان امروز با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه به بهره‌‎برداری رسید.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی گفت: با راه اندازی مرکز داده جدید مطابق با استاندارد‌های روز، علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره و نگهداری اسناد و پرونده‌ها در گلستان، قطعی شبکه و سیستم در شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان به حداقل خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش سرعت شبکه قضایی استان نیز خبر داد و گفت: در نتیجه این افزایش سرعت، امکان پاسخ‌گویی به مراجعان و ارسال و دریافت برخط استعلام‌های قضایی، در مدت زمان کوتاه‌تری امکان‌پذیر می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان نیز با اشاره به تلاش‌ها برای هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی در استان گفت: امسال در ۲۵ درصد پرونده‌های دادگستری‌ها، دادسرا‌ها و شورا‌های حل اختلاف استان، تمام فرآیند‌های رسیدگی به‌صورت الکترونیک یعنی از زمان ثبت تا زمان صدور رای در سامانه ثبت و بدون کاغذ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن رسولی افزود: ۷۲ درصد رسیدگی پرونده‌های مربوط به زندان به‌صورت الکترونیک برگزار شده است.

وی گفت: بستر برای دریافت غیرحضوری گواهی عدم سوء پیشینه فراهم شده است و هم اکنون ماهانه ۳ هزار گواهی عدم سوء‌پیشینه در کمتر از یک روز به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری برای متقاضیان صادر می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان عنوان کرد: هم‌اکنون در گلستان ۳۴ دفتر خدمات قضایی الکترونیک فعال است که همه خدمات قضایی که امکان برون‌سپاری آنها وجود دارد، به مراجعان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *