رئیس کل دادگستری رفسنجان: نظارت دستگاه قضایی بر موقوفات بزرگ و مهم تشدید می‌شود

10:10 - 14 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۸۰۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری رفسنجان: نظارت دستگاه قضایی بر موقوفات بزرگ و مهم تشدید می‌شود
رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان از روند فرآوری، ضبط، انبار و توزین محصول پسته چندین موقوفه بزرگ در این شهرستان بصورت سرزده بازدید کردند.

خبرگزاری میزان_ علیرضا محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان عنوان کرد: دستگاه قضایی از باب حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به موضوع موقوفات بزرگ در سطح شهرستان ورود کرده است.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق عامه از وظایف اصلی دستگاه قضایی است گفت: در همین راستا نظارت جدی و مستمر از ناحیه دادستانی بر روند برداشت، جمع‌آوری، توزین و نهایتا فروش محصول پسته موقوفات مهم و موقوفات عام در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

محمدی اظهار کرد: در برخی از موقوفات که بر اثر اختلافات حقوقی برای آن‌ها در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده است به موجب تصمیم مرجع قضایی ناظر تعیین شده و تا زمان اتمام عملیات فروش محصول پسته نظارت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

وی بر حساسیت موضوع حقوق عامه تاکید و تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه فساد و تخلف در این حوزه حداکثر تلاش خود را به کار بسته‌ایم و در صورت کشف جرم یا تخلف باسرعت و قاطعیت با ان برخورد می‌کنیم.

وی در پایان خطاب به متولیان موقوفات تاکید کرد:بایستی دست اندرکاران موقوفات، ضمن توجه به نیت واقف در خصوص جلوگیری از حیف و میل موقوفه اهتمام ویژه داشته باشند 

گفتنی است خیرین و نیکوکاران رفسنجانی موقوفات زیادی را در حوزه زراعی و باغات کشاورزی پسته وقف کرده‌اند که به عنوان مثال در یک مورد بخشی از عایدی حاصل از یک موقوفه بنا به درخواست واقف باید در مراکز درمانی و بیمارستان‌های وقفی هلال احمر هزینه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *