رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سردار صفوی: ایران با عضویت در شانگهای می‌تواند این سازمان را به کریدورهای ترانزیتی متصل کند

9:06 - 13 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۶۷۳
سردار صفوی: ایران با عضویت در شانگهای می‌تواند این سازمان را به کریدورهای ترانزیتی متصل کند
دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در ديدار وزير امور خارجه، گفت: ایران با عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند این سازمان را به کریدورهای ترانزیتی جنوب به شمال و شرق به غرب متصل کند.

خبرگزاری میزان - سردار سرلشكر صفوی، دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در ديدار با حسین اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه، با مهم ارزيابی كردن عضويت دائم جمهوری اسلامی ايران در سازمان همكاری شانگهای كه در نتيجه ديپلماسی موفق دولت سيزدهم رقم خورد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند این سازمان را از مسیر ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بريكس و کریدورهای ترانزیتی جنوب به شمال و شرق به غرب متصل کند.

رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهيد قاسم سليمانی، با تأكيد بر اينكه بیشتر كارشناسان و حتی مقام‌های كشورهای غربی و شرقی بر روند تغيير هندسه نظم جديد جهانی در دوره كنونی اتفاق نظر دارند، افزود: انقلاب کبیر اسلامی و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در شکل‌دهی به نظم جدید جهانی مؤثر هستند و وزارت امور خارجه با پيگيری سياست همسايگی، پيوند با قدرت‌های اوراسيا بر اساس منافع مشترک و تهديدات مشترک يكی از اركان اين تأثيرگذاری محسوب می‌شود.
 
وی ضرورت فعال‌‎سازی جايگاه کشورمان را در كريدورهای تجاری و ترانزيتی و راهبرد اقتصاد دريا‌محور، با استفاده از شبكه كريدورهای جنوب-شمال و شرق به غرب و همكاری کشورهای موثر در این زمینه، مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز در ادامه اين نشست با تبیین سیاست خارجی طراحی شده در دولت آیت‌‌الله رئیسی در سیاست خارجی متوازن از جمله حوزه همکاری‌های نزدیک و گسترده با همسایگان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل‌ونقل و ترانزیت، دستاوردهای این رویکرد را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه با تجلیل از خدمات ارزشمند سردار سرلشکر صفوی، دیدگاه مطرح شده وی را در قبال ژئوپلتیک منطقه و تحولات جهانی، ستود.

در این دیدار مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز گزارشی از اقدامات موفق این حوزه ارائه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *