سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات پیش‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار می‌شود

18:46 - 06 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۶۱۴
سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات پیش‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان در نخستین همایش اعضای هییت‌های نظارت استانی سراسر کشور اعلام کرد که انتخابات پیش‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، نخستین همایش اعضای هیئت‌های نظارت استانی سراسر کشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با شعار «انتخابات قوی، منظم و موثر» از صبح روز پنج‌شنبه، ۶ مهر، به مدت ۲ روز در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی شهر مشهد مقدس آغاز به‌ کار کرد.

هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان درباره دلیل برگزاری این گردهمایی، گفت: انتخابات پیش‌رو با قانون اصلاح‌شده برگزار خواهد شد و شورای نگهبان بر اساس آن به نظارت بر انتخابات خواهد پرداخت.

وی افزود: از این رو لازم است جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای اعضای هیئت‌های نظارت و دفاتر استانی شورای نگهبان برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان این نکته را هم متذکر شد که همچنان در مرحله صحت‌سنجی مدارک متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس توسط مراجع ذی‌صلاح هستیم.

طحان‌نظیف، تاکید کرد: شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام ورودی به بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد داشت.

وزرای کشور و اطلاعات؛ میهمانان روز اول همایش

احمد وحیدی، وزیر کشور و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات میهمانان این همایش بودند.

وزیر کشور در بخشی از سخنان خود در این همایش، گفت: انتخابات مهمترین رویداد سال جاری کشور است و امیدواریم مشارکت حداکثری با کمک همه دستگاه‌ها محقق شود.

وی همچنین با اعلام اینکه انتخابات امسال در ۲۰۸ حوزه انتخاباتی برگزار خواهد شد، بیان کرد: برای انتخابات روز جمعه، ۱۱ اسفند، ۲ آیین‌نامه اجرایی جدید ابلاغ شده است که یکی درباره تبلیغات است که در هیئت دولت به تصویب رسیده و به آن عمل خواهد شد. آیین‌نامه دیگر هم که حاوی حدود ۱۰۰ ماده است برای اجرای قانون جدید انتخابات مجلس است.

وزیر اطلاعات نیز در این گردهمایی، شورای نگهبان را یک نهاد مرکزی و حیاتی برای حفظ نظام، اسلام، قانون و ارزش‌های انقلاب معرفی کرد.

در این همایش که قائم مقام دبیر، سخنگو و جمعی از اعضای فقیه و حقوقدان و مدیران ستادی و استانی شورای نگهبان حضور دارند، میثاق‌نامه اعضای هیئت‌های نظارت استانی در ۵ بند قرائت شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *