مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام میدان ۱۵ خرداد برگزار شد

14:03 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۱۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام میدان ۱۵ خرداد برگزار شد
مسئولان، قضات و کارکنان دادگستری کل استان تهران در هفته گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت، ضمن حضور بر مزار شهدای گمنام آرمیده در میدان ۱۵ خرداد با گل و گلاب مزار مطهر این شهدا را غبار روبی و عطر افشانی کردند.

خبرگزاری میزان- مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام میدان ۱۵ خرداد با حضور جمعی از مدیران، معاونان، کارکنان قضایی و اداری دادگستری کل استان تهران در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مزار این شهدا برگزار شد.

ربیع‌اله قربانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام اظهار کرد: یاد و نام شهدا ارزشمند و مایه سربلندی ملت ایران و نشانه پیروزی و هدایت است که با فداکاری جان خود این پیروزی را برای ما به ارمغان آوردند.

وی فرهنگ شهادت و ایثار رایج در کشور را در راستای همان میراث و تفکر حضرت زینب(س) دانست و گفت: شهدای گرانقدر خون خود را برای حفظ دین و شرف و استقلال افروختند و ما این آرامش و امنیت را از شهدا داریم و همیشه مدیون آن‌ها هستیم که نباید کفران نعمت کنیم.

رئیس کل محاکم تهران با تاکید بر اینکه معتقدیم هیچگاه نباید از پلکان حقانیت بیفتیم، افزود: ما امروز وظیفه داریم با برپا داشتن عدالت، احکام الهی را در جامعه نشر دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن عظمت امام راحل و ایثار رزمندگان دفاع مقدس معترف بوده است، خاطرنشان کرد: اقامه حکومت حقه و استقرار حکومت دینی بسیار مهم است و نبرد ما همچنان در این مسیر ادامه دارد.

سردار میریان، از پیشکسوتان دفاع مقدس و معاون عملیات نظامی نیروی زمینی سپاه در مراسم عطرافشانی مزار شهدای گمنام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ثمره خون شهداست و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی تاکنون هیچگاه از معیار حق گذر نکرده‌ایم و این مهم همواره مورد توجه مسئولان و تصمیم گیران نظام بوده است.

معاون عملیات نظامی نیروی زمینی سپاه گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی سه پایه اساسی از جمله خداپرستی، ولایت و مردم را داریم که دشمن به دنبال این است که به هر نحوی شده این سه پایه را از بین ببرد، ولی با بصیرت مردم عزیز کشورمان نقشه هایش نقش بر آب می‌شود. 

در پایان این مراسم مسئولین، قضات و کارکنان دادگستری استان، محاکم و دادسرای تهران با قرائت فاتحه، مداحی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گمنام به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند و یاد و نام شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *