رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش نهاد انگلیسی از ازدحام شدید در زندان‌های این کشور

9:01 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۰۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش نهاد انگلیسی از ازدحام شدید در زندان‌های این کشور
بازرسی صورت گرفته از ده‌ها زندان در سراسر انگلیس نشان دهنده وضعیت نامناسب آن‌ها به‌خصوص از نظر بهداشتی است.

خبرگزاری میزان – روایت‌هایی که زندانیان سابق و فعلی انگلیس مطرح می‌کنند نشان دهنده وضعیت بحرانی در زندان‌های این کشور است.

به گفته سازمان دیده‌بان رسمی زندان‌های انگلیس، از هر ۱۰ زندان در انگلیس و ولز، یک زندان مناسب نگه‌داشتن زندانیان نیست و در صورت یافتن ساختمان‌های جایگزین، باید تعطیل شود.

«چارلی تیلور»، رئیس بازرس زندان‌ها، هشدار داده که حدود ۱۴ زندان با طراحی بسیار نادرست، شلوغ و نداشتن امکانات کافی نمی‌توانستند محل مناسبی برای زندانیان فراهم کنند.

در این زندان‌ها، افسران و کارکنان زندان در تلاش هستند تا از شرایط بد سوءاستفاده کنند و در نتیجه، هزاران زندانی در ساختمان‌های آلوده به حیوانات با کارکنان بسیار کم و امکانات ناکافی نگهداری می‌شدند.

بازرسی از ۱۳۵ زندان در انگلیس و ولز

اظهارات «تیلور» در بحبوحه بررسی شدید ۱۳۵ زندان بزرگسالان و جوانان در انگلیس و ولز بیان می‌شود.

این بازرسی همچنین افشاگری روزنامه گاردین را دنبال می‌کند که یک دادگاه آلمانی به دلیل نگرانی در مورد شرایط زندان در انگلیس از استرداد یک فرد متهم به قاچاق مواد مخدر خودداری کرد.

به عنوان مثال زندان «اچ‌ام‌پی واندسورث» در جنوب لندن شرایطی بسیار نامناسب دارد و سلول‌های آن مملو از موش است.

علاوه بر این زندان واندسورث با کمبود شدید کارکنان مواجه است و بسیاری از کارکنان آن نیز آموزش‌های کافی برای مواجهه با زندانیان را ندیده‌اند.

جمعیت بیش از حد و مشکلات زیرساختی

بازرس زندان‌های انگلیس در نخستین مصاحبه خود پس از انتصاب مجدد به عنوان ناظر زندان‌ها، گفت که شرایط در واندسورث به‌خصوص بد است، اما بخشی از الگوی زندان‌های درون شهری است که بیش از ۱۰۰ سال پیش ساخته شده‌اند.

زندان‌های محلی زیادی در داخل لندن وجود دارد که به این زودی‌ها تعطیل نخواهند شد.

«تیلور» می‌گوید: «واندسورث» برای حدود هزار زندانی ساخته شده است و فکر می‌کنم بیش از ۶۰۰ زندانی دارد؛ «پنتونویل» در شمال لندن برای حدود ۴۵۰ زندانی ساخته شد و فکر می‌کنم حدود هزار و ۲۰۰ زندانی در آن زندان وجود دارد؛ بنابراین زندان‌های زیادی وجود دارند که تعداد زندانیان آن‌ها بسیار بیشتر از چیزی است که در ابتدا برای آن‌ها طراحی شده است.

اما زیرساخت برخی از آن زندان‌ها نیز به معنای واقعی مشکل دارد و این امر در مورد ۱۰ درصد از زندان‌ها صدق می‌کند.

بازرس زندان‌های انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است حدود ۱۴ زندان - کمی بیش از ۱۰ درصد- باید بسته شوند، گفت: بله این زندان‌ها باید بسته شوند.

«تیلور»، یک مدیر سابق که به مدت ۳ سال زندان‌های انگلیس را مورد بررسی قرار داده و اختیارات مخصوص به خود را دارد تا بتواند آزادانه در زندان‌ها تردد کند، گفت که در شرایط ایده‌آل بسیاری از زندان‌ها باید تعطیل شوند.

به گفته وی، ما سلولی را دیدیم که برای ورود شب اول یک زندانی آماده بود، احتمالا اولین شب در یک سلول زندان، که پیشتر یک زندانی در آن قرار داشته بسیار افتضاح است.

وی به‌خصوص نگران فقدان آموزش کارکنان زندان‌هاست که به دلیل تعداد بسیار کمی از افسران زندان تشدید می‌شود، که به‎نوبه خود منجر به سپری کردن مدت طولانی‌تر زندانیان در سلول‌های خود می‌شود.

ازدحام بیش از حد در ۷۷ زندان

۳۶ زندان از ۳۷ زندان بازرسی شده در سال‌های ۲۰۲۲-۲۳ برای «فعالیت‌های هدفمند» مانند آموزش، اشتغال و فعالیتی که زندانیان را به‌طور معناداری اشغال می‌کند، کافی نبودند.

این در حالی است که حل بحران ازدحام برای فرصت دادن به کارکنان به منظور کار با زندانیان حیاتی است.

ارقام رسمی وزارت دادگستری انگلیس نشان می‌دهد که در ماه سپتامبر بیش از ۸۷ هزار زندانی در زندان‌های بازرسی شده وجود داشته است؛ به گفته دفتر «تیلور»، تا ماه آگوست ۲۰۲۳، ۷۷ زندان رسما شلوغ بودند و جمعیت آنها بیش از حد ظرفیت بود.

نظرات بازرس زندان‌های انگلیس در گزارش سالانه‌ای که در «HMP Pentonville» منتشر شده، منعکس شده است.

هیأت نظارت مستقل زندان‌های انگلیس دریافت که فشار‌های جمعیتی بر همه جنبه‌های زندگی زندان تأثیر می‌گذارد، از جمله فقدان آموزش تمام وقت و بسیاری از زندانیان که یک ساعت در روز را بیرون از سلول می‌گذرانند.

«آلیس گوتو»، رئیس هیأت نظارت مستقل در «پنتونویل»، گفت که این زندان «مکانی نامناسب برای زندگی یا بازپروری زندانیان است».

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *