رئیس کل دادگستری استان کرمان: حمایت از صنعت فرش باید در اولویت سازمان‌های ذی‌ربط قرار گیرد

12:04 - 01 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۶۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: حمایت از صنعت فرش باید در اولویت سازمان‌های ذی‌ربط قرار گیرد
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر حمایت از صنعت فرش گفت: اگر حمایت‌های مالی دولت پشتیبان صنعت فرش استان کرمان نباشد روز به روز شاهد افول این صنعت خواهیم بود.

خبرگزاری میزان_حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با موضوع بررسی مشکلات حوزه تولید و فروش فرش برگزار شد اظهار کرد: مسئولین ذی‌ربط باید حمایت جدی خود را از صنعت فرش کرمان بعمل آورند تا این صنعت گرانبها در کشور و دنیا شاخص شود.

وی با حمایت از گلایه‌مندی یکی از تولیدکنندگان فرش نسبت به دریافت سود مرکب از جانب بانک‌ها و با اشاره به اینکه سود مضاعف بانکی شرعی و قانونی نیست بیان کرد: بانک‌ها باید طبق مصوبات شورای پول و اعتبار تسهیلات پرداخت کنند و بانک‌هایی که سود مرکب از وام گیرندگان دریافت می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: از آنجایی که بافندگان فرش در معرض ابتلا به مشکلات و بیماری‌های جسمی قرار دارند لازم است دولت و شرکت‌های بیمه گذار حمایت‌ها و یارانه‌ای به این قشر زحمتکش ارائه دهند.

حجت السلام و‌المسلمین حمیدی تصریح کرد: با توجه به این که فرش شهرستان راور جزو نفیس‌ترین و کمیاب‌ترین نوع فرش می‌باشد لازم است تا بصورت ویژه به این فرش سنتی بها داده شود، چون علاوه بر تنوع در طرح و نقش، گره داشتن و مرغوب بودن این مدل فرش نیز اهمیت دارد.

وی در پایان پیشنهاد ایجاد کارگروه حمایت از صنعت فرشبافی جهت حمایت و صادارات فرش در فرمانداری راور را ارائه و خواستار آموزش و ترویج هنر فرش بافی، قالیبافی و گلیم بافی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *