رئیس کل دادگستری استان کرمان: با هرگونه تخریب محیط زیست بدون اغماض برخورد می‌کنیم

12:08 - 01 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۶۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: با هرگونه تخریب محیط زیست بدون اغماض برخورد می‌کنیم
رئیس کل دادگستری استان کرمان از برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی با هرگونه تعرض و تخریب محیط زیست از سوی افراد سودجو خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان کرمان موضوع محیط زیست را از مسائل مهم برشمرد و تصریح کرد:هرگونه تعرض به محیط زیست، تعرض به حقوق عامه است.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت محیط زیست اشاره کرد و افزود: همه مسئولان و مردم در هر منصب و جایگاهی وظیفه دارند محیط زیست را به عنوان یک میراث گذشتگان حفظ و نگهداری نمایند و سالم تحویل نسل‌های آینده دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضاییه پیگیر مسائل حقوق عامه است، بیان کرد: در حوزه محیط زیست قوانین و مقررات خوبی داریم و هموراه به قضات تاکید داریم پرونده‌های این حوزه را با دقت، سرعت و حساسیت پیگیری و دنبال کنید.

وی گفت: همواره در جلسات مختلف بر توجه به مسائل زیست محیطی در کنار مسایل مربوط به رشد و رونق تولید، صنعت، معدن و اشتغال تاکید داریم و معتقدیم با مدیریت صحیح و اتخاذ تصمیمات مدبرانه می‌توان هم به دغدغه‌های صنعتگران وتولیدکنندگان و هم مطالبات مسئولان محیط زیست پاسخ داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پاسخ دستگاه قضایی با هرگونه تعرض و تخریب محیط زیست از سوی افراد سودجو قاطع و بدون اغماض خواهد بود و اداره کل محیط زیست نیز به عنوان ضابط دستگاه قضایی باید ضمن تشدید نظارت‌ها، نسبت به پیگیری و اعلام جرم و تشکیل پرونده برای متخلفین در کوتاه‌ترین زمان اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بر انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود: اقدامات اداره کل محیط زیست بایستی به گونه‌ای باشد که اجازه ندهند تخریب و آسیبی به محیط زیست وارد شود، زیرا در خیلی از موارد ترمیم طبیعت سخت و غیر ممکن است و خسارات جبران ناپذیری وارد می‌کند.

وی ادامه داد:در طول تاریخ در اثر دخالت بشر در طبیعت و تخریب آن شاهد خسارت جبران ناپذیری همچون وقوع خشکسالی ها، سیل‌ها و سایر بالایای طبیعی بوده ایم که ریشه در تخریب محیط زیست دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان بر انجام کار‌های مشترک از سوی اداره کل محیط زیست استان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با روسا و دادستان‌های سراسر استان در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *