امیرعبداللهیان: قرن آینده متعلق به آسیاست

23:59 - 30 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۴۸۹
امیرعبداللهیان: قرن آینده متعلق به آسیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ایران آماده گسترش روابط تجاری با فیلیپین است.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با «انریکه مانالو»، وزیر خارجه فیلیپین دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: تاریخ روابط قدیمی و دوستانه کشور، سرمایه بسیار خوبی برای روابط آینده ماست. 

وی با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان گفت: علاقمندیم دیپلماسی سران میان ۲ کشور بیش از گذشته فعال شود؛ ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور دوست فیلیپین نداریم و قرن آینده متعلق به آسیاست و ۲ کشور می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کنند. 

 امیرعبداللهیان افزود: آماده‌ایم روابط تجاری ۲ کشور را گسترش دهیم و در زمینه‌های علمی و فناوری و دیگر زمینه‌های مورد علاقه همکاری کنیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حرکت جهانی به سمت چندجانبه‌گرایی، این روند را برای کشور‌هایی مثل ایران و فیلیپین یک فرصت دانست و افزود: در سازمان‌های بین‌المللی دیدگاه‌های مشترک و همکاری‌های خوبی داریم داریم و مایل هستیم این همکاری‌ها ادامه یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم برگزاری منظم اجلاس‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ۲کشور تاکید کرد.

«انریکه مانالو»، وزیر خارجه فیلیپین نیز با اشاره به روابط و همکاری‌های خوب ۲ کشور گفت: زمینه‌های متنوعی برای همکاری داریم و می‌توانیم زمینه همکاری‌های ۲ کشور را در زمینه‌های جدید مورد علاقه فراهم کنیم.

وی بر اهمیت تقویت تبادلات فرهنگی میان ایران و فیلیپین تاکید کرد.

وزیر خارجه فیلیپین با اشاره به اینکه در خصوص احترام به حقوق بین‌المللی و حمایت از چندجانبه‌گرایی در حوزه بین‌المللی با هم نگاه مشترک داریم، گفت: همیشه روابط ما هم در حوزه دوجانبه هم بین‌المللی از جمله در سازمان ملل خوب بود و آماده ادامه این همکاری‌ها هستیم.

وزیر خارجه فیلیپین گفت: آماده‌ایم در آینده نزدیک جلسه بعدی نشست کمیته مشترک مشورتی ۲ کشور را برگزار کنیم. 

وی ضمن تشکر از دعوت وزیر امور خارجه کشورمان، از وی به‌طور متقابل جهت سفر به فیلیپین دعوت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس هم نوشت: در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک با آقای انریکه مانالو وزیر خارجه فیلیپین دیدار داشتم؛ روابط قدیمی ۲ کشور را عامل موثر برای ارتقای مناسبات پیش‌رو توصیف کردیم؛ آینده متعلق به آسیا است و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای این قاره مهم نداریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *