رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید کچویی بازدید کرد 

20:26 - 28 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۱۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید کچویی بازدید کرد 
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن بازدید از مجتمع قضایی شهید کچویی، از نحوه خدمت‌رسانی به مراجعان اطلاع پیدا کرد.

خبرگزاری میزان_ ربیع اله قربانی در دومین بازدید خود از مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ از مجتمع قضایی شهید کچویی (ویژه زندانیان) بازدید کرد و ضمن دیدار با همکاران قضایی و اداری، در جریان کم و کیف خدمت رسانی به مردم و مراجعان قرار گرفت.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این بازدید، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همکاران قضایی و اداری در این مجتمع بیان کرد: رسیدگی قضایی به پرونده‌های زندانی دار باید خارج از نوبت با رعایت اصول عدالت، شفافیت و احترام به حقوق افراد انجام شود.

قربانی گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به پرونده‌های قضایی متهمان زندانی به تدبیر رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس کل محاکم تهران در مجتمع قضایی شهید کچویی انجام می‌شود، این امر موجب تسهیل در دادرسی، افزایش بهره‌وری در سیستم قضایی به لحاظ سرعت در رسیدگی و کاهش تاخیر در صدور حکم شده است و نیز موجب تسهیل در مدیریت پرونده‌ها و افزایش شفافیت و کاهش هزینه هاست.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: رسیدگی خارج از نوبت پرونده زندانی دار باعث ارتقا امنیت و اعتماد عمومی می‌شود و ضمن رعایت حقوق شهروندی تضمین کننده اجرای عدالت و بهبود وضعیت حقوق افراد است.

وی در پایان گفت: علیرغم تناسب حجم و ورودی پرونده‌ها و کمبود شعب رسیدگی در این مجتمع، کمترین مدت زمان متعارف در رسیدگی را شاهد هستیم.

بازدید‌های میدانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با هدف ارزیابی میدانی عملکرد کمی و کیفی شعب، پیگیری نظم و انضباط اداری، بررسی نحوه اجرای راهکار‌های کاربردی در جهت بهبود عملکرد و ارائه خدمات، رضایتمندی مراجعان به دستگاه قضایی، پاسخگویی حضوری به مشکلات همکاران قضایی و اداری، تکریم ارباب رجوع و بررسی نقاط قوت و ضعف مجتمع‌های قضایی در راستای رسیدن به اهداف مندرج در سند تحول قضایی و برنامه‌های تحولی محاکم تهران انجام می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران از مجتمع قضایی شهید کچویی بازدید کرد 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *