اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی در کارگاه‌های بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی

11:08 - 28 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۹۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی در کارگاه‌های بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از اشتغال ۳۵۰۰ زندانی در کارگاه‌های بنیاد تعاون زندانیان این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ دوازدهمین جلسه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان غربی با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و حسین مجیدی دادستان مرکز استان در محل بنیاد تعاون زندانیان برگزار و تصمیماتی برای توسعه اشتغال زندانیان اتخاذ شد.

ناصر عتباتی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان است عنوان کرد: سیاست اصلی و کلی دستگاه قضایی در بحث اصلاح و تربیت به عنوان یکی از اهداف مجازات ها، حرفه آموزی و آموزش مهارت و اشتغال زندانیان است که قطعاً این سیاست باعث می‌شود تکرار جرم و بازگشت به زندان و چرخه بزهکاری کاش یابد.

وی افزود: با تلاش‌های مجموعه هیات اجرایی بنیاد تعاون و زحمات همکاران قضایی و مسئولین اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی وضعیت مناسبی را در حوزه مهارت اموزی و اشتغال زندانیان شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه تا امروز ۵۳ درصد از واجدین شرایط اشتغال که حدود ۳۵۰۰ نفر  هستند در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان بنیاد تعاون و نیز در داخل بند‌ها به صورت نشسته مشغول به کار هستند تصریح کرد: این رقم با توجه به وضعیت و ویژگی‌های خاص زندان‌ها و زندانیان استان مطلوب است.

وی اظهار کرد: تلاش بر توسعه اشتغال زندانیان از آن جهت دارای اهمیت ویژه است که عواید اشتغال نه تنها برای خود زندانی بلکه برای خانواده وی نیز صرف می‌شود.

عتباتی در ادامه به مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است که با اجرای طرح‌ها و مصوبه‌های جلسه امروز اشتغال زندانیان توسعه یابد.

وی افزود: فعال سازی یک واحد تولیدی کابینت سازی و صنایع چوب و تثبیت و نهایی کردن کشت و صنعت در سردشت و منطقه آزاد ماکو نقطه عطفی در حوزه اشتغال زندانیان است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها اشتغال زندانیان استان را از ۵۳ درصد به بالای ۷۰ درصد برسانیم.

رئیس شورای قضایی استان در پایان به بیان دغدغه های دستگاه قضایی و زندان‌های استان پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌هایی که مجموعه قضایی و زندان با آن مواجه است بحث تکرار جرم و بازگشت به چرخه بزهکاری برخی از زندانیان بعد از اتمام دوره محکومیت است و با توجه به اینکه این افراد نیاز به حمایت‌ها و مراقبت‌های جدی بعد از آزادی دارند تا مجدد دچار ارتکاب جرم نشوند یکی از مصوبات جلسه امروز توسعه اقدامات در برنامه‌های مراقبتی پس از خروج از زندان است که بنیاد تعاون زندانیان متعهد شد بخشی از  زندانیانی که آزاد می‌شوند و در دوره محکومیت مشغول به کار بودند همچنان در کارگاه‌های خارج از زندان تحت حمایت قرار گیرند و به اشتغال خود ادامه دهند تا بتوان به مرور از طریق ظرفیت‌های بخش خصوصی در کارگاه‌های آن‌ها مشغول به کار شوند که قطعاً با این کار از تکرار جرم و بازگشت به زندان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *