گزارش|

النصر با ستاره‌های گران‌قیمت در اندیشه انتقام از گل‌محمدی و شاگردانش/ چطوری‌ کریس!

0:15 - 28 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۷۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
النصر با ستاره‌های گران‌قیمت در اندیشه انتقام از گل‌محمدی و شاگردانش/ چطوری‌ کریس!
تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و النصر عربستان در حالی امشب در نخستین هفته لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت که احتمالاً شاهد نبردی جذاب و دیدنی خواهیم بود.

خبرگزاری میزان - فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در حالی از روز گذشته آغاز شد که در مسابقات این فصل در فرمت جدید ۴۰ تیم در ۱۰ گروه به مصاف هم خواهند رفت.

حضور بازیکنان شاخص دنیا در این دوره از جام باعث شده تا عده زیادی از فوتبال دوستان دنیا بی صبرانه منتظر شروع این تورنمنت جذاب باشند.

تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی ۳ نماینده ایران در این تورنمنت هستند و باید به ترتیب در گروه‌های E ، C و D به مصاف حریفان خود بروند. تراکتور دیگر نماینده ایران در این تورنمنت بود که در آخرین مسابقه خود در مرحله پلی آف مقابل پاختاکور شکست خورد و از صعود به مرحله گروهی بازماند.

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای روز دوم فصل ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و النصر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس در گروه E مسابقات کار بسیار سختی مقابل تیم‌های الدوحیل، النصر و استقلال تاجیکستان خواهد داشت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در گام نخست باید امشب (سه‌شنبه، ۲۸ شهریورماه) در ورزشگاه آزادی به مصاف رونالدو و یارانش در النصر بروند، دیداری که اکثر فوتبال دوستان ایران و شاید جهان چشم به آن دوخته‌اند تا اولین تجربه رونالدو در لیگ قهرمانان آسیا را تماشا کنند.

قضاوت این دیدار حساس را ایلگیز تانتاشف و همکارانش از کشور ازبکستان بر عهده خواهند داشت.

پرسپولیس و النصر در طول تاریخ ۴ بار در دیدار‌های رسمی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن ۲ برد برای النصر و یک تساوی و یک برد برای پرسپولیس بوده است. این دو تیم اولین بار در جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۶ به مصاف هم رفتند که النصر در آن زمان در تک بازی مرحله گروهی موفق شد با حساب ۳ بر ۲ پرسپولیس را شکست دهد.

بعد از آن در سال ۲۰۱۵ نیز دو تیم برای دومین بار هم‌گروه شدند که النصر موفق شد در دیدار رفت پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد، اما این پایان کار نبود و در همان سال پرسپولیس موفق شد در دور برگشت النصر را با حساب یک بر صفر شکست دهد و این تیم را در همان دور گروهی از گردونه مسابقات حذف کند.

پرسپولیس و النصر پیش از این ۲ بار در مرحله گروهی با یکدیگر همگروه شده‌اند که هر بار پرسپولیس به عنوان تیم نخست صعود کرده و تیم عربستانی نیز از گردونه مسابقات حذف شده است و بدین ترتیب هربار النصر قافیه صعود را در مرحله گروهی به سرخپوشان باخته است.

 

النصر با ستاره‌های گرانقیمت در اندیشه انتقام از گل‌محمدی و شاگردانش/ چطوری‌ کریس!

آخرین تقابل ۲ تیم در لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۲۰ تجربه‌ای تلخ برای تیم عربستانی به همراه داشت. جایی که پرسپولیس با وجود پنجره بسته و کمبود بازیکن به کابوس النصر و یارانش بدل شد. در این بازی النصر با ۲ جین ستاره به مصاف شاگردان یحیی گل‌محمدی رفت که دو تیم در وقت‌های معمول با تساوی یک بر یک به ضیافت پنالتی‌ها رفتند و در پایان این سرخپوشان بودند که موفق شدند النصر را در ضربات پتالتی با حساب ۵ بر ۳ شکست دهند و راهی فینال مسابقات آن دوره شوند.

اکنون بار دیگر دو تیم برای پنجمین بار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم خواهند رفت و این بار تیم عربستانی با انبوهی از ستاره‌های مطرح مستطیل سبز از جمله رونالدو، مانه، بروزوویچ، اتاویو و لاپورت به مصاف پرسپولیسِ گل‌محمدی خواهد رفت.

 

النصر با ستاره‌های گرانقیمت در اندیشه انتقام از گل‌محمدی و شاگردانش/ چطوری‌ کریس!

شاید مبهم‌ترین قسمت این دیدار شرایط‌ علیرضا بیرانوند باشد که سابقه تقابل با رونالدو و حتی مهار پنالتی فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان در جام جهانی را کارنامه دارد. در حالی‌که بچپیش از این گفته می‌شد وی به دلیل آسیب دیدگی این بازی را از دست داده، اما این دروازه‌بانان در آخرین تمرین تیمش به میدان رفت تا به نوعی نشان دهد خودش را به این بازی حساس خواهد رساند و امید را در دل هواداران زنده کند.

تقابل دوباره رونالدو و بیرانوند می‌تواند یادآور خاطرات خوب گذشته و کنایه جالب بیرو به کریس با لفظ «چطوری‌ کریس» باشد.

یاسین سلمانی دیگر بازیکن سرخ پوشان بعد از اردوی تیم ملی فوتبال امید به ترکیب پرسپولیس باز خواهد گشت و در این بازی حضور خواهد داشت، اما نبیل باهویی مهاجم جدید پرسپولیس نیز غایب این دیدار حساس خواهد بود.

النصر در ۵ بازی اخیر خود برنده بوده و موفق به ثبت ۲۱ گل شده است و نشان داده تیمی با روحیه گلزنی بالا به زمین خواهد رفت. در سوی دیگر پرسپولیس در ۵ بازی اخیر خود ۴ پیروزی و یک تساوی کسب کرده و تنها موفق به ثبت ۷ گل شده است.

گفته شده در این بازی از تکنولوژی کمک داور ویدئویی استفاده خواهد شد، اما چیزی که مشخص است اینکه سرخپوشان خود را برای یک دیدار بزرگ آماده می‌کنند و النصری که با ستاره‌های گرانقیمت خود و یک سلاح هسته‌ای به نام رونالدو در تفکر انتقام از پرسپولیس و اتفاقاتی که سال ۲۰۲۰ برای آن‌ها رقم خورد، هستند. هرچند بازی در ورزشگاهی خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد، اما شاگردان گل محمدی خوب می‌دانند که چگونه از این بازی خانگی امتیاز به دست بیاورند و با دست پر خارج شوند.

النصر با ستاره‌های گرانقیمت در اندیشه انتقام از گل‌محمدی و شاگردانش/ چطوری‌ کریس!

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *