وزیر پیشنهادی دولت از مجلس رای اعتماد گرفت؛ هاشمی وزیر ورزش و جوانان شد

9:35 - 27 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۷۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر پیشنهادی دولت از مجلس رای اعتماد گرفت؛ هاشمی وزیر ورزش و جوانان شد
مجلس شورای اسلامی به کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان توسط نمایندگان ملت رای اعتماد داد.

خبرگزاری میزان -  جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۷ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف در حال برگزاری است.

بررسی برنامه و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رأی اعتماد در دستور این جلسه بود که پس از بررسی‌ها مجلس شورای اسلامی به این گزینه دولت رای اعتماد داد.

در ادامه به مرور آنچه که امروز در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد می‌پردازیم.

رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۰:۲۰

مجلس شورای اسلامی  با ۱۶۷ رأی موافق، ۵۷ مخالف، ۱۲ ممتنع و یک باطله از مجموع ۲۳۷ رأی حاضر به  کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت وزرش و جوانان رأی اعتماد داد.

دفاع هاشمی از برنامه‌های خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۵۸

کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه های خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به فرمایشات رهبری نظام در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مرهون اعتماد امام راحل (ره) به جوانان است بنابراین مهم ترین رسالت وزارت ورزش و جوانان را آبیاری نهال امید در دل جوانان می‌دانم.

تشکیل شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور و تشکیل جلسات حوزه جوانان در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه ای با مشارکت دستگاه های مختلف از ضروریات حوزه جوانان است که در رئوس برنامه ها قرار دارد.

در شرایطی که ورزش بین الملل در حال ورود به سطوح پیچیده تری است، باید بپذیریم مدیریت این شرایط نیز نیازمند هوشمندی، خودباوری و اتخاذ سیاست های شجاعانه است تا بتوانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و به قول سردار دلهایمان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست. بر این اساس بنده تاکید ویژه می کنم مسئولیت راهبری سازمان های ورزشی و به ویژه فدراسیون های ورزشی، مسئولیتی حساس و فرهنگی است.

توجه مضاعف به ملاحظات فرهنگی حوزه ورزش با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند اگر محیط ورزش دینی، معنوی و ارزشی باشد، جوانان پاک ما به طور طبیعی ارزشی خواهند شد، تحقق حکمرانی عالمانه در فدراسیون ها و سازمان های ورزشی کشور با محوریت تنظیم عزتمندانه با نهادهای بین المللی ورزش و صیانت فعالانه ارزش های نظام و انقلاب در میادین و مجامع بین المللی ورزش، گفتمان سازی و استفاده از ظرفیت ورزش در جهت تدوین ارزش ها و مقابله با جریانات ضدفرهنگی در سطح بین الملل و بهبود معیشت، رفاه و تامین اقتصادی و رفاهی قهرمانان ورزشی با حمایت دولت و مجلس محترم که خوشبختانه در قانون برنامه توسعه توجهات لازم به این مهم از سوی نمایندگان محترم صورت گرفته است چهار رویکرد اصلی برای عبور از این شرایط حساس و مدیریت عرصه ورزش است.

 

 

موافق وزیر پیشنهادی: فردی نیاز داریم که ظرفیت های مغفول مانده را احیا کند
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۵۴

محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس  در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه های وی گفت: موافقت خود را با بیان دلایلی اعلام می کنم؛ ما در آستانه رقابت های آسیایی قرار داریم و به هیچ عنوان زیبنده ورزش کشور نیست که وزیر ورزش نداشته باشیم یا وزارتخانه با سرپرست اداره شود.

 متاسفانه طی سال های گذشته بی توجهی به حوزه ورزش صورت گرفته و امروز که رئیس جمهور فردی را از جنس ورزش معرفی کرده است، همگان باید از این اتفاق خوشحال باشیم، چرا که اهالی ورزش از این انتخاب خوشحال هستند.

کشور ما در اسطوره سازی بی نظیر بوده و در کنار این مسئله ما در اسطوره سوزی نیز کم نظیر هستیم! چرا که هیچ برنامه های برای حفظ اسطوره های ورزشی نداریم. چرا امروز پیشکسوتان و چهره های شاخص ورزش را رها کرده ایم و از ظرفیت این عزیزان استفاده نمی کنیم. کسی می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند که شناخت خوبی داشته و مدیر توانمندی باشد.

موافق وزیر پیشنهادی: برنامه‌های ارائه شده قابل دفاع است
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۵۰

احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه‌های وی گفت:  همکاران مخالف این سوال را مطرح کردند که آقای هاشمی برای ورزش بانوان چه برنامه‌ای ارائه داده است، اجازه دهید این سوال را من پاسخ دهم، لازم به تأکید است که آقای هاشمی یک برنامه مدون و مشخصی را در این حوزه ارائه کرده است و انصافاً برنامه‌های ایشان در حوزه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و روستایی قابل دفاع است.

هاشمی رزومه پر و پیمانی از کارشناس اداره تربیت بدنی شهرستان ملایر قهرمان تا پست‌های کلیدی در عرصه ملی و استانی همچون رئیس کمیته ملی المپیک، معاونت آموزش و پرورش و نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در رزومه خود دارد لذا با انبوهی از تجربه آمده با این اوصاف امید است مشکلات انبوه حوزه ورزش و جوانان را کاهش دهد.  

مخالف وزیر پیشنهادی: برنامه امیدبخشی برای مباحث مهمی مانند ازدواج، اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی ارائه نشده است
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۴۶

سید علی موسوی، رئیس کمیسیون مشترک خدمت و محرومیت‌زدایی مجلس در مخافت با هاشمی گفت: وزیر پیشنهادی علیرغم ویژگی های قابل توجه در عرصه مدیریت ورزشی اما در سایر حوزه های جوانان کار نکرده و با مطالعه برنامه های پیشنهادی نیز کاملا مشخص است که در این قسمت که از بخش های بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه در مباحث ازدواج، نشاط اجتماعی، اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی و ... است برنامه امیدبخشی ارائه نشده است.

در توزیع منابع و اعتبارات در شاخص های مختلف شفافیت وجود ندارد به ویژه نسبت به مناطق محروم و روستاها کم توجهی شده است و راهکارهای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در برنامه پیشنهادی آقای مهندس هاشمی مشاهده نمی شود.

موافق وزیر پیشنهادی: حمایت از فدراسیون‌ها با حضور هاشمی شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۴۱

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس در جریان بررسی صلاحیت کیومرث هاشمی به‌عنوان موافق وی گفت:  کیومرث هاشمی مدیری خوش سابقه با سابقه حضور در حوزه مدیریت ورزشی در سطوح مختلف است و از همه مهمتر ایشان یک مدیر بسیجی و انقلابی است.

حمایت از فدراسیون‌ها به عنوان یک نهاد مردمی با توجه به حضور آقای هاشمی در فدراسیون‌ها و سابقه مسئولیت ایشان می‌تواند شکل تازه‌ای به خود بگیرد چرا که ایشان درک درستی از این نهادهای ورزشی دارند به ویژه برخی از این فدراسیون‌ها مثل فدراسیون کشتی خوش درخشیده و در عرصه ورزش و فرهنگ انقلابی درخشان عمل کرده‌اند.

مخالف وزیر پیشنهادی: هاشمی برای واگذاری امور ورزش به مردم برنامه‌ای ندارد
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۳۸

ورناصری قندعلی، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس به‌عنوان مخالف وزیر پیشنهادی گفت: شفافیت مالی در حوزه ورزش به ویژه در میان باشگاه های ورزشی اهمیت بالایی دارد و دسترسی همگان به اطلاعات ورزشی می تواند به شفافیت منجر شود.

سوال من از وزیر پیشنهادی این است که شما چه امکانی را برای دسترسی همگان فراهم کردید؟ چرا باید در سیستم جوانان و ورزش کشور باید شاهد تعارض منافع باشیم.

بخش مغفول مانده جوانان به ویژه اجرای سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان چه جایگاهی در برنامه های شما دارد؟ چرا در برنامه های شما به این موارد اشاره نشده است؟   

 

مخالف وزیر پیشنهادی: سیاست های کلی نظام در برنامه های هاشمی دیده نمی شود
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۳۶

مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: متاسفانه سیاست های کلی نظام در برنامه های آقای هاشمی دیده نمی شود و اگر همه دیده شود، بسیار ضعیف است، ضمن آنکه ما وزیری می خواهیم که رنگی و استقلالی و پرسپولیسی نباشد و از همه تیم ها حمایت کند. این در حالی است که استان هایی مانند گیلان، مازندران و خوزستان می توانند مرکز ورزش کشور باشند.

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با برنامه‌های کیومرث هاشمی
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۳۳

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های کیومرث هاشمی برای تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان خبر داد. 

حمایت فراکسیون اکثریت از کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۳۲

طبق اعلام سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی اعضای این فراکسیون صبح امروز پس از بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش حمایت خود را از وی جهت تصدی این مسئولیت اعلام کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *