عضو شورای شهر آباده طشک: بدون ورود قوه قضاییه مشکل اسناد مالکیت آباده طشک حل نمی‌شد

9:25 - 26 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۱۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
عضو شورای شهر آباده طشک: بدون ورود قوه قضاییه مشکل اسناد مالکیت آباده طشک حل نمی‌شد
عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک با بیان اینکه اگر ورود رئیس قوه قضاییه نبود تا ۴۰ سال دیگر نیز مشکل اسناد مالکیت آباده طشک حل نمی‌شد، گفت: شور و شعف خاصی در مردم ایجاد شد و شهروندان از برکات انقلاب و خدمات مسئولان خوشحال شدند.

عبدالمطلب دیبا در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به رفع مشکل صدور اسناد مالکیت بافت مسکونی شهر آباده طشک بعد از ۴۰ سال، اظهار کرد: این شهر جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر دارد که در زمان حکومت پهلوی، به نام افخم حکمت یکی از مالکان بزرگ سند خورده بود و مردم از آن زمان تاکنون موفق نشده بودند، اسناد ملکی زمین‌های خود را بگیرند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، مسئولان بومی و محلی اعم از شوراها، انجمن‌ها، بخشداران، نمایندگان مجلس و حتی استانداری با وجود همه تلاش‌ها، تاکنون موفق به صدور اسناد ملکی شهر به نام مردم نشده بودند.

عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک عنوان کرد: نهایتاً این مشکل مردم توسط اعضای شورای شهر، نماینده مجلس و استاندار فارس پیگیری و به قوه قضاییه ارجاع شد، رئیس دادگستری استان فارس، این مطالبه بحق مردمی را از طریق رئیس دستگاه قضا پیگیری کرد و خوشبختانه جزو مصوبات سفر حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای به استان فارس قرار گرفت.

دیبا افزود: رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود به فارس، دستور دادند به‌طور ویژه و با رای قاضی دادگاه آباده طشک و دادگاه تجدید نظر استان فارس، اسناد ملکی طی ۲ ماه به نام مردم صادر شود.

وی یادآور شد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده در اداره ثبت اسناد شهر آباده طشک تشکیل شده و بیش از هزار و ۶۰۰ سند صادر شده و تا یک ماه آینده ۵ هزار سند به نام مردم صادر خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک با اشاره به مشکلاتی که‌عدم صدور اسناد مالکیت برای مردم این منطقه ایجاد کرده بود، گفت: تخلفات ملکی در شهر زیاد شده بود و همچنین مردم نمی‌توانستند از تسهیلات مسکن و احداث ساختمان و یا ضمانت بانکی استفاده کنند.

دیبا تاکید کرد: با دستور رئیس قوه قضاییه برای صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی، شور و شعف خاصی در مردم ایجاد شد و شهروندان از برکات انقلاب و خدمات مسئولان خوشحال شدند و رضایت خود را در محافل مردمی و رسانه‌ای اعلام می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر آباده طشک در عین حال گفت: اگر ورود رئیس قوه قضاییه نبود تا ۴۰ سال دیگر نیز این مشکل حل نمی‌شد.

وی افزود: به عنوان نماینده شورای شهر از رئیس قوه قضاییه، مسئولان قضایی استان و استاندار و همه دست اندرکاران که در این قضیه کمک کردند و باعث شدند ظرف ۲ ماه اسناد ملکی دست مردم برسد، تشکر ویژه می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *