رئیس کل دادگستری استان یزد: تکنولوژی‌های جدید، نیازمند پیوست‌های فرهنگی و آموزشی است

8:25 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۱۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: تکنولوژی‌های جدید، نیازمند پیوست‌های فرهنگی و آموزشی است
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: جا دارد که هر مجموعه و یا وزارتخانه‌ای که متولی فناوری‌های نوین در کشور است همراه تکنولوژی‌های جدید، پیوست فرهنگی و آموزشی آن را هم ببیند که متأسفانه این امر محقق نمی‌شود.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری در نشست با نخبگان علمی و فرهنگی شهرستان مهریز، اظهار داشت: کسی از نقد‌های سازنده و دلسوزانه رو گردان نیست، اما برخی فضای مجازی را به ابزاری جهت سیاه نمایی، عقده گشایی و شایعه پراکنی تبدیل کردند.

وی از تشکیل کمیته سامان دهی فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه به ریاست دادستان مرکز استان با مشارکت نهاد‌های مرتبط خبر داد و گفت: چنانچه مواردی مستند و مستدل از باج گیری و سیاه نمایی علیه مدیران وجود دارد انتظار است با همکاری دادستان شهرستان از طریق کمیته سامان دهی فضای مجازی در دستور کار پیگیری قرار گیرد.

دهشیری تصریح کرد: برخی با انتشار مطالب کذب و تشویش اذهان عمومی، آرامش شهروندان و امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند که جا دارد با این افراد برخورد مناسب قانونی صورت گیرد.

وی از رسانه به عنوان یکی از ارکان و ابزار‌های جنگ شناختی یاد کرد و گفت: دشمن با ابزار رسانه وضعیت ایران اسلامی را وارونه به دنیا منعکس کرده که جا دارد در مقابل این حرکت دشمن با جهاد تبیین و استفاده از قالب هنر به تولید محتوای مناسب پرداخت و در مقابل این جنگ عظیم ایستاد.

رئیس کل دادگستری در پاسخ به طرح ضرورت آموزش عمومی به مردم در موضوعات مختلف به ویژه فناوری‌های نوین و فضای مجازی از سوی نخبگان فرهنگی، ابراز داشت: جا داشت که هر مجموعه و یا وزارتخانه‌ای که متولی فناوری‌های نوین در کشور است همراه تکنولوژی‌های جدید، پیوست فرهنگی و آموزشی آن را هم ببیند که متأسفانه این امر محقق نمی‌شود و هر امر جدیدی، دستگاه قضایی را با سیل پرونده‌ها با موضوعات خاص مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه درب دادگستری استان به روی هنرمندان و فرهیختگان باز است، افزود: دستگاه قضایی در حد مقدورات خود در کنار کار قضایی به اقدامات فرهنگی و هنری با برگزاری جشنواره‌هایی همچون عدلیه و رسانه، طنز دادخند و نشست‌های نقد عمومی در مجامع دانشگاهی پرداخته، اما جا دارد دلسوزان فرهنگی، نخبگان و هنرمندان نیز با همت بیشتر از بانک‌های اطلاعاتی و سوابق قضایی دادگستری در جهت تولید محتوا‌های آموزشی برای آحاد جامعه بهره بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *