گفت‌وگو|

قطعنامه پارلمان اروپا درباره اقدامات منافقین؛ نگاهی به شیوه‌های فریبکاری یک فرقه تروریستی

7:45 - 03 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۹۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قطعنامه پارلمان اروپا درباره اقدامات منافقین؛ نگاهی به شیوه‌های فریبکاری یک فرقه تروریستی
دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده‌های قربانی ترور) ضمن اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا درباره اقدامات خشونت‌‎آمیز گروهک تروریستی منافقین و فریبکاری عناصر این گروهک، می‌گوید که این موضوعات پیش از این هم در گزارش وزارت خارجه آمریکا مطرح شده بود.

خبرگزاری میزان - پارلمان اروپا در فوریه سال ۲۰۲۳ با تشکیل «کمیته ویژه دخالت خارجی در روند‌های دموکراتیک در اتحادیه اروپا شامل تبلیغات سوء، تقویت صداقت، شفافیت و پاسخگویی در پارلمان اروپا»، به تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به منظور ممانعت از دخالت خارجی در این پارلمان اقدام کرد.

در نهایت پس از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «توصیه‌هایی برای اصلاح مقررات پارلمان اروپا در مورد شفافیت، صداقت، پاسخگویی و مبارزه با فساد» در این کمیته، پارلمان اروپا این قطعنامه را در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ به تصویب رساند.

یکی از بند‌های مقدماتی این قطعنامه، به اقدامات گروهک تروریستی منافقین اختصاص یافته است.

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که اخیرا به تصویب رسید با اشاره به اقدامات خشونت‌آمیز گروهک تروریستی منافقین اعلام کرده که عناصر این گروهک، با فریبکاری و روش‌های گمراه کننده از نمایندگان و سیاستمداران اروپایی  سوءاستفاده می‌کنند.

همچنین در این قطعنامه آمده است که گروهک تروریستی منافقین  برای گمراه کردن نمایندگان پارلمان اروپا و سامانه شفافیت (Transparency Rgister) از بیش از ۴۵ عنوان جعلی استفاده کرده است.  

علی‌رغم اینکه نمایندگان عضو این گروه پارلمانی عمدتا از چهره‌های ضد ایرانی هستند، اما فریبکاری‌ها و شیوه‌های متقلبانه گروهک منافقین برای اعمال نفوذ در پارلمان اروپا به حدی رسیده است که موجب اعتراض شدید این نمایندگان نیز شده است.  

در این رابطه محمدجواد هاشمی نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده‌های قربانی ترور)، در گفت‎وگو با میزان می‌گوید که این موضوع جدیدی نیست و پیش از این در گزارش وزارت خارجه آمریکا و موارد دیگر به شیوه‌های جعل، دروغگویی، بزرگنمایی و یا مخفی کردن هویت افراد و اعضای این گروهک اشاره شده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان ضمن تاکید بر این نکته که روش‌های ذکر شده از شیوه‌های متداول منافقین است، اظهار کرد: به عنوان مثال در زمان حضور در عراق، عناصر منافقین به سمت افراد یا قبایل می‌رفتند و با پول و یا هر وسیله دیگری حمایت آن‌ها را جلب می‌کردند و مدعی می‌شدند که حمایت یک قبیله را جلب کرده‌اند؛ این‌ها شیوه هایی بوده که منافقین به کار می‌بردند. 

وی با بیان اینکه قطعنامه پارلمان اروپا نیز به چنین موارد و اقداماتی از سوی منافقین اشاره دارد، می‌گوید: این در حالی است که طی ماه‌های اخیر سلسله اقداماتی در رابطه با منافقین از جمله اقدام آلبانی مبنی بر بازرسی از مقر این گروهک انجام شده است.

هاشمی نژاد با بیان اینکه اقدام پلیس آلبانی با مخالفت گروهک منافقین مواجه شد، بیان کرد: این مقاومت به این دلیل بود که منافقین در مقر خود اقدامات خرابکارانه و تروریستی و سایبری مختلفی را انجام می‌دهند و نمی‌خواستند که پلیس آلبانی مقر آن‌ها را بازرسی کند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان در ادامه با اشاره به اینکه اقدام پارلمان اروپا و مجموع این اقدامات در ماه‌های اخیر درباره منافقین پیرو این موضوع است که ایران سیاست عزتمندانه و مقتدرانه را دنبال می‌‎کند، عنوان کرد: شاهد این بودیم عراق هم زمانی که اقداماتی علیه تخلفات متعدد این گروهک تروریستی انجام می‌داد با مقاومت آمریکا روبرو بود و واشنگتن برخورد‌هایی را علیه عراق انجام می‌داد.

هاشمی نژاد با اشاره به این موضوع که اکنون وضعیت تغییر پیدا کرده است، اظهار کرد: این تغییر پیرو همین موضوع است که ایران خط مشی را دنبال می‌کند که با اقتدار و عزتمندانه است؛ هیچ تروریستی در جهان با امنیت خاطر نمی‌تواند به سر ببرد و قطعا گروه‌ها و گروهک‌های تروریستی باید حساب جنایاتی را که مرتکب شده‌اند و خون‌هایی را که از هم وطنان ما ریخته‌‎اند باید بدهند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده‌های قربانی ترور) در پایان گفت: قوه قضاییه در یک اقدام بسیار به‌جا، اقدامات حقوقی را علیه منافقین شروع کرده که انشاالله به نتیجه خواهد رسید؛ این اقدام همچنین تحت تعقیب قرار دادن منافقین را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *