گفت‌وگو|

احتمال افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال

13:09 - 20 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۷۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
احتمال افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال
یک نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه درخواست بررسی افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار مطرح شده است، گفت: موضوع ترمیم حقوق قطعی نیست و باید منتظر برگزاری جلسات بعدی بود.

خبرگزاری میزان _ شورای عالی کار، دستمزد کارگران را برای سال ۱۴۰۲، تنها ۲۷ افزایش داد و براساس این تصمیم پایه دریافتی ماهانه ۳۰ روز یک کارگر بدون فرزند ۷۳.۰۸۲.۸۴۰ ریال تعیین شد. 

بسیاری از کارگران نسبت به دستمزد‌های سال‌جاری گلایه داشتند و دولت درخصوص این مساله اعلام کرد ترمیم دستمزد کارگران تنها با تصمیم شورای عالی کار اتخاذ خواهد شد. 

اما حالا پس از سپری شدن چند ماه از سال و با توجه به افزایش هزینه‌ها خبر‌هایی مبنی بر ترمیم حقوق‌ها منتشر شده است.

در همین باره هادی ابوی‌طرقبه، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در خواست ترمیم دستمزد ۱۴۰۲ در آخرین جلسه شورای عالی کار از سوی نمایندگان کارگران مطرح و نامه درخواست آن به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شده است. 

به گفته وی، موضوع ترمیم حقوق کارگران در جلسه آینده شورای عالی کار که در اوایل مهر برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

ابوی‌طرقبه با تاکید بر اینکه حقوق کارگران کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، اعلام کرد: افزایش حقوق کارگران قطعی نیست و تنها در جلسه بعدی شورای عالی کار این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که برای نتیجه آن باید منتظر تصمیم سایر اعضا بود. 

انتهای پیام/


برچسب ها: دستمزد حقوق

حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
0
سئوال دارم . مگر نمیگید چرخ صنعت بدست کارگر میچرخه پس چرا موقع دستمزد یادتون میره
دوم اینکه کسایی که با افزایش حقوق کارگران مخلاف هستن یه عکس از فیش حقوق خودشون نشون بدن که کارگران روحیه بگیرند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *