رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موجودی پرونده‌های دادگستری شهرستان میبد ۴۸ درصد کاهش یافت

17:19 - 19 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۶۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
موجودی پرونده‌های دادگستری شهرستان میبد ۴۸ درصد کاهش یافت
رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش ۴۸ درصدی موجودی پرونده‌های حوزه قضایی میبد در سنوات اخیر خبر داد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان میبد، اظهار کرد: تلاش مضاعف، حُسن مدیریت و تعامل سازنده در شهرستان میبد منجر به کاهش ۴۸ درصدی موجودی پرونده‌ها، کاهش ورودی و کاهش زمان رسیدگی شد که این امر باعث افتخار و تقدیر است.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی یک کارگزار در نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم است که باید با هنرمندی گره گشایی از امور مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به فعال کردن مراجع شبه قضایی در شهرستان میبد در دوران خدمت رئیس سابق دادگستری، افزود: شورای پیشگیری از وقوع جرم، شورای حفظ حقوق بیت المال، شورای‌های حل اختلاف و اهتمام به امر سازش از شاخصه‌های دوران مدیرت حسین بیگی در دادگستری شهرستان میبد بوده است.

وی افزود: رئیس سابق دادگستری شهرستان میبد در ۱۹۰۷ روز مدیریت و قضاوت در شهرستان میبد ۱۲ هزار و ۷۰۰ رأی فاخر و متقن صادر کرده که یک کار بسیار بزرگ و جهادی برای یک مقام ارشد قضایی در شهرستان است که هم باید نظارت اداری بر مجموعه تحت امر خود داشته باشد و هم به عنوان نماینده دستگاه قضایی در شهرستان در جلسات و شورا‌های مختلف شرکت کند.

دهشیری با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان در یکسال اخیر، گفت: در حوزه قضایی میبد، مشکلات را با ورود عالمانه و پشتکار و دلسوزی رئیس دادگستری و همت همکاران اداری و قضایی و بسیج همه ظرفیت‌ها افزایش جزیی ورودی پرونده به دادگستری شهرستان میبد رقم خورده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد از مرتضی حدادزاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان میبد، به عنوان مدیری توانمند و یک قاضی اندیشمند یاد کرد و گفت: بدون تردید باید برای پر جمعیت‌ترین حوزه قضایی که به واسطه صنایع و شرکت‌های تولید زیاد از شرایط خاصی برخوردار است یک فرد شایسته در نظر گرفته می‌شد که این امر با انتخاب یک جوان باتجربه مدیریت، متعهد و توانمند انجام شد و امید است پروژه‌های پیشرفت و تعالی این شهرستان در سایه همکاری و تعامل‌های سازنده مجموعه مدیران و در کنف الطاف و رهنمود‌های حکیمانه و عالمانه حضرت آیت الله اعرافی سرعت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: مردم نجیب و ولایت مدار ایران اسلامی همراه و همگام با مردم عراق و افراد بسیار زیادی از هفت اقلیم عالم از ادیان و مذاهب دیگر شوری بی نظیر را در اربعین حسینی رقم زدند که جا دارد از دولتمردان دو‌کشور ایران و عراق که در تسهیل این سفر تلاش کردند و بویژه از نیرو‌های امنیتی و نظامی و انتظامی که به تأمین نظم و امنیت این سفر همت گماردند جای تقدیر و امتنان دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه، تصریح کرد: نظام اسلامی از سختی‌ها گذشته و امروز فصل کار و خدمت و امید است.

دهشیری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر بحث امید و تقویت اعتماد تأکید دارند آن هم در زمانی که دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است.

وی افزود: امید باید مبتنی بر بصیرت باشد، بصیرتی که بر واقع بینی و داشتن تصویری درست از مقاصد عالی در آینده استوار باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد وظیفه شناسی و شناخت اولویت‌ها را در مسیر پیشرفت ضروری دانست و گفت: مرحله آخر بصیرت، قیام به موقع و اندازه برای انجام وظیفه است که باید بر اساس شرح وظایف، همت مظاعف، خدمت به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این آیین از زحمات و تلاش‌های پنج ساله علیرضا حسین بیگی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان میبد تقدیر شد و مرتضی حدادزاده به عنوان رئیس جدید دادگستری معارفه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *