رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی گرمه بازدید کرد

11:39 - 19 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۵۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی گرمه بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به صورت سرزده از حوزه قضایی گرمه بازدید و با مدیران و کارکنان این حوزه قضایی و تعدادی از مراجعین دیدار کرد.

خبرگزاری میزان -  حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، پس از ورود به حوزه قضایی شهرستان گرمه، از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان بازدید و در دیدار با مدیران و کارکنان این حوزه قضایی، مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه را بررسی کرد.


رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تعدادی از مراجعین نیز دیدار و ضمن استماع خواسته‌ها و بررسی مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی صادر کرد.


وی با تأکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین از کارکنان این حوزه قضایی خواست علاوه بر رفتار مهربانانه و توأم با اخلاق اسلامی مطالبات بحق شهروندان را پیگیری کنند.


حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده از اطاله دادرسی بعنوان ابرچالش دستگاه قضایی یاد و تلاش و اهتمام جدی برای کوتاه کردن میانگین مدت زمان رسیدگی‌های قضایی و کاهش وارده‌ها و موجودی پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی و احقاق حقوق عمومی مردم را بعنوان شاخصه‌ها و اصلی‌ترین اولویت‌های دادگستری کل استان در سال جاری عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه حوزه قضایی گرمه در برخی از شاخص‌های عملکردی نمره قابل قبولی دارد، ولی با توجه به کاهش میزان صلح و سازش در پرونده‌های قابل مصالحه طی چند ماه اخیر در انتظار شاهد بهبود عملکرد‌ها در این خصوص هستیم.


رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان گرمه در حوزه صلح و سازش تصریح کرد: این شهرستان برای ارتقاء و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش، ظرفیت‌های بسیار مناسب دارد و با بکارگیری قابلیت‌های مردمی و توانمندی‌های علما و بزرگان می‌توان حتی میزان مصالحه در پرونده‌ها را بیشتر از گذشته افزایش داد.


حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با بیان اینکه جامعه ما امروزه به صلح و سازش نیاز اساسی دارد؛ از مردم شهرستان گرمه خواست همکاری و همراهی بیشتر با عوامل صلح و سازش در این شهرستان داشته باشند.


وی ضمن توصیف مزایا و محسنات مصالحه و تشریح آثار اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در جامعه اظهار کرد:بدون تردید آثار و برکات ارزشمند صلح و سازش در مقایسه رسیدگی و صدور و اجرای احکام قضایی بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *