رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: مسائل مربوط به حوزه درمان با جدیت تمام پیگیری شود

13:45 - 20 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۷۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: مسائل مربوط به حوزه درمان با جدیت تمام پیگیری شود
نشست شورای قضایی استان خراسان شمالی به ریاست رئیس کل دادگستری استان با موضوع بررسی مشکلات حوزه درمان و کمبود اقلام دارویی برگزار شد.

خبرگزاری میزان- سومین جلسه شورای قضایی استان خراسان شمالی در سال جاری به ریاست حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

این نشست در حالی برگزار شد که رئیس و تنی چند از معاونین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مدعو و مهمان ویژه آن بودند و طی آن مشکلات حوزه درمان و کمبود اقلام دارویی بعنوان محور مذاکرات، مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و کادر پزشکی و عوامل بهداشت و درمان، به مشکل کمبود اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی در استان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در حوزه تأمین دارو، بویژه دارو‌های مورد نیاز بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان و نیز در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی که هیچکدام متناسب با نیاز استان نیست با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و امیدواریم در نتیجه زحمات و پیگیری‌های مسئولان ذیربط این موارد هر چه سریعتر مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین با تأکید بر ضرورت برخورداری از روحیه انقلابی و کار و مجاهدت شبانه روزی خاطرنشان کرد: مسئولان ذی ربط در دانشگاه علوم پزشکی استان باید با تلاش شبانه روزی و با روحیه خستگی ناپذیر، مسائل مربوط به حوزه درمان را با جدیت تمام پیگیری کنند تا کمبود‌ها و کاستی‌ها برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، بازرسی‌های میدانی را یکی از سازوکار‌های مؤثر در بهبود روند اقدامات نظارتی برشمرد و دستور داد دادستان‌های عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی خراسان شمالی تحت ارشاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تشکیل تیم بازرسی متشکل از عوامل مرتبط در این خصوص از جمله معاونین دانشگاه علوم پزشکی و مسؤولان حوزه درمان شهرستان‌ها بصورت میدانی موضوع تأمین و توزیع دارو‌ها را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهند.

وی نقش دادستان‌ها را بعنوان مدعی العموم در مسیر صیانت از حقوق عمومی و حفظ و ارتقاء سطوح بهداشت و سلامت جامعه بسیار مؤثر و حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: انتظار ما این است که فرایند بازرسی‌های میدانی بیش از پیش تداوم و ارتقاء یابد و در موارد کشف جرایم و یا تخلفات نیز با جدیت و حسب مورد وفق مقررات قانونی با افراد خاطی و متخلف، برخورد‌های لازم اعمال شود.

گفتنی است موضوع ساماندهی و نظارت بر عملکرد مشاوران املاک، اعمال نظارت‌های قانونی به منظور جلوگیری از فرار‌های مالیاتی در برخی مشاغل از جمله پزشکی از دیگر موضوعات و مباحثی بودند که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *