خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها عامل ۷۰ درصد از آلودگی هوای تهران

14:58 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۴۸۴
خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها عامل ۷۰ درصد از آلودگی هوای تهران
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد همه روزه پلیس راهور تهران بزرگ با تخلفات خودرو‌ها در بحث نداشتن معاینه فنی خبر داد گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باز می‌گردد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد رازقی درباره برخورد همه روزه پلیس با نداشتن معاینه فنی توضیح داد و گفت: شرایط به این صورت نیست که راننده‌ای برای خودروی خود معاینه فنی بگیرد و بگوید خوب یکسال خیال من راحت است، بلکه اگر شرایط خودرو تغییر کند و دچار نقص فنی شود، معاینه فنی وی باطل شده و باید مجددا برای دریافت معاینه فنی اقدام کند.

وی افزود: یکی از معضلات شهر تهران، آلودگی هوای این کلانشهر است که به تبع ترافیک و تردد وسایل نقلیه به وجود آمده است.

سرهنگ رازقی گفت: حدود ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به وسایل نقلیه شخصی، موتورسیکلت ها، کامیون‌ها و و سایل نقلیه عمومی و ۳۰ درصد مابقی به کارخانجات باز می‌گردد.

وی ادامه داد: بحث معاینه فنی و خودرو‌های دودزا، موضوعی نیست که پلیس بخواهد فقط در ایام خاص به آن بپردازد و پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به نقشی که دارد و قانونا و رسالتی که در این خصوص دارد در طول سال نسبت به انجام وظایف خود نسبت به خودرو‌های آلاینده و برخورد با خودرو‌های دودزا اقدام می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *