ارائه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ خدمات امداد و نجات هلال احمر در هفته گذشته

13:26 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۴۵۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ارائه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ خدمات امداد و نجات هلال احمر در هفته گذشته
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۵۶۵۹ نفر در هفته گذشته، گفت: در این مدت زمان بیشترین تعداد عملیات جاده‌ای در شهر مازندران با انجام ۱۸۳ عملیات انجام شده است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به انجام عملیات امدادی از ۱۱ شهریور تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ در سطح کشور، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در راستای اهداف این جمعیت و انجام خدمات بشردوستانه و داوطلبانه، به ارائه خدمات امدادی و درمانی، در مراسم اربعین، می‌پردازند. در کنار آن در عملیات امدادی نیز شرکت می‌کنند، در این راستا و در این مدت زمان، ۱۶۰۹ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت هفته قبل خود شاهد رشد ۱۱ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۵۶۵۹ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد، ۱۲۶۱ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال و ۲۴۹۵ مصدوم در محل حادثه خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: طی این مدت، ۱۵۲۷ نفر آسیب‌‎دیده و در راه مانده اسکان اضطراری یافتند.

محمودی با اشاره به این که بیشترین تعداد عملیات جاده‌ای در شهر مازندران با انجام ۱۸۳ عملیات انجام شده است، گفت: استان‌های اصفهان و گیلان به ترتیب هر کدام با انجام ۹۱ و ۶۱ عملیات، استان‌هایی هستند که در آنجا، بیشترین عملیات جاده‌ای اتفاق افتاده است.

وی افزود: در این مدت زمان، ۱۳۳ مصدوم محبوس شده در خودرو، طی ۱۰۰ عملیات نجات فنی رها شدند.

افزایش ۹ درصدی عملیات امدادونجات کوهستان

محمودی با اشاره به این که از ۱۱ شهریور تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۴ استان کشور، ۶۳ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، ادامه داد: طی این مدت زمان، ۵۷ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۱۲ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و ۶ نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، در این بازه زمانی، نسبت به هفته گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، فارس و تهران و با انجام به ترتیب ۹، ۷ و ۷ عملیات انجام شده است.

انجام ۱۳۹ عملیات امدادونجات در محیط‌های آبی

رئیس سازمان امدادونجات با بیان این که طی هفته گذشته در محیط‌های آبی ۶ استان کشور، ۱۳۹ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است، گفت: در این مدت، ۱۸۹ نفر نجات و به مناطق امن انتقال، ۱۶ نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و ۵۵۵ نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی افزود: بیشترین عملیات امدادونجات در محیط‌های در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۱۱۱ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۲۳ عملیات، بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *