تاثیر اعتراضات به طرح اصلاح قضایی نتانیاهو بر ارتش رژیم صهیونیستی

10:46 - 12 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۶۱۲
تاثیر اعتراضات به طرح اصلاح قضایی نتانیاهو بر ارتش رژیم صهیونیستی
با گسترش اعتراضات به طرح اصلاح سیستم قضایی مورد نظر کابینه رژیم صهیونیستی، یکی از بخش‌های نگران کننده برای کابینه نتانیاهو تمرد نیرو‌های نظامی ارتش این رژیم و عدم حضور آن‌ها در یگان‌های خدمتی بوده است.

خبرگزاری میزان - تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی بار دیگر درباره طرح اصلاح سیستم قضایی و تأثیر آن بر کارایی ارتش این رژیم و تشدید پدیده توقف حضور نیرو‌های ذخیره در یگان‌های خدمتی و آمادگی ارتش برای عملیات نظامی در اعتراض به پیشبرد طرح پیشنهادی از سوی کابینه، هشدار داده‌اند.

به گفته تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی، ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲ ماه دراماتیک برای این رژیم از این نظر خواهد بود و ماه گذشته با وجود عدم اعلام تمرد‌های جدید در میان نیرو‌های ذخیره، ماه خوبی برای ارتش صهیونیست‌ها نبود. 

این تحلیلگران می‌گویند که تشدید اعتراضات مستقیما به تشدید بحران در ارتش رژیم صهیونیستی منجر می‌شود.

به گزارش «القدس»، آنچه ارتش رژیم صیونیستی را بیش از تنش در بخش‌های امنیتی نگران می‌کند، عمدتا پیامد‌ها و تاثیرات بحران عمیق در میان شهرک‌نشینان بر توانایی‌ها و انسجام ارتش این رژیم است. 

نرخ بالای عدم حضور نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در یگان‌های خدمتی

به گفته تحلیلگران نظامی، تاثیر مستقیم اعتراضات عمدتا متوجه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است و بر اساس برآورد‌های مختلف، بیش از ۲۰ درصد از کل خلبانان ذخیره و حدود ۲۵ درصد خلبانان رزمی حدود ۲ ماه است که به پرواز و آموزش بازنگشته‌اند. 

این درحالی است که از این تعداد فقط حدود نیمی از آن‌ها به فرماندهان خود اطلاع داده‌اند که به دلیل اعتراض پرواز را متوقف کرده‌اند. همچنین بخشی دیگر گفته‌اند به دلایل دیگر از حضور در یگان‌های خدمتی خود امتناع کرده‌اند.

با توجه به این داده‌ها و ارزیابی بدبینانه‌تر و شاید واقع بینانه‌تر از تشدید بحران در میان شهرک‌نشینان صهیونیست، ارتش رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد که پیامد‌ها و اثرات این موضوع مستقیما از سوی ارتش احساس خواهد شد. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین هشدار می‌دهد که اعتراضاتی که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر تشدید شود ممکن است وضعیت را وخیم‌تر کند.

این هشدار‌ها از سوی فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی و افسران ارشد در بخش نیرو‌های ذخیره و افسران سابق ارتش مطرح می‌شود.

چالش‌های دیگر پیش روی رژیم صهیونیستی

این هشدار‌ها در زمانی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با تعدادی چالش بزرگ، از جمله تنش در مرز شمالی اراضی اشغالی و تهدید متقابل مقاومت لبنان و «سید حسن نصرالله»، دبیرکل آن و تهدیدات «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه رئیس دفتر سیاسی حماس در کرانه باختری، روبرو است. رئیس دفتر سیاسی حماس در لبنان سکونت دارد و مسئول فعالیت‌های مقاومت در کرانه باختری است.

رژیم صهیونیستی با تشدید تنش در صحنه فلسطین به ویژه در کرانه باختری اشغالی و شعله‌ور شدن مقاومت فلسطین، هیچ راه حلی برای محدود کردن عملیات‌های مقاومتی انفرادی و عملیات‌های سازمان یافته ندارد. عملیات‌های مقاومتی ممکن است تشدید و تنش با توجه به تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای انجام ترور علیه فرماندهان مقاومت، به نوار غزه نیز کشیده شود. 

به نظر می‌رسد تشدید تنش در عرصه لبنان و اظهارات گالانت در نیویورک در کنار اظهارات صریح سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه هر گونه ترور منتسب به رژیم صهیونیستی در خاک لبنان به واکنش شدید منجر خواهد شد، نشان از تشدید بیشتر تنش‌هاست. 

به گزارش «رویترز»، انتظار این است که این تنش‌ها با حزب الله لبنان در ماه‌های آینده گریبان‌گیر رژیم صهیونیستی شود. 

مرز‌های ترسیم شده از سوی نصرالله و اعطای مصونیت به فرماندهان مقاومت فلسطین در لبنان، گواه روشنی از معضل رژیم صهیونیستی است.

فلسطین برای رژیم صهیونیستی در انفجاری‌ترین وضعیت است و طبق اعتراف نهاد امنیتی این رژیم، دوره فعلی حساسیت امنیتی بالایی دارد. 

یش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی دست به ترور فرماندهان مقاومت در نوار غزه بزند که ممکن است به عملیات نظامی تبدیل شود و تحلیلگران نظامی انتظار دارند که گروه‌های مقاومت، به ویژه حماس، در آینده نزدیک تلاش‌های خود را برای مقابله با رژیم صهیونیستی و در جهت تضعیف وضعیت امنیتی در کرانه باختری و همچنین در داخل اراضی اشغالی تشدید کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *