دیدار امیرعبداللهیان با خانواده امام موسی صدر

11:14 - 11 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۴۳۹
دیدار امیرعبداللهیان با خانواده امام موسی صدر
وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به لبنان با خانواده امام موسی صدر دیدار و درباره پرونده ربایش وی تبادل نظر کرد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به لبنان، شب گذشته به دیدار اعضای خانواده امام موسی صدر در بیروت، پایتخت این کشور رفت.

در این دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه که همزمان با سالروز ربایش امام موسی صدر صورت گرفت، ضمن تجلیل از شخصیت ممتاز، مجاهدت‌های تاریخ ساز و خدمات ماندگار ایشان، در خصوص برخی از ابعاد پرونده ربایش وی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در دیدار با «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان نیز با اشاره به سالگرد ربایش امام موسی صدر و تجلیل از نقش محوری و ماندگار او در تحولات سیاسی و مقاومت در لبنان و فلسطین از تلاش‌های مستمر بری در پیگیری سرنوشت امام موسی صدر قدردانی کرده بود.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری اخیر خود درباره سرنوشت امام موسی صدر و اهمیت این موضوع برای کشورمان گفته بود: این یک موضوع مهم مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است؛ وی شخصیت موثری است که خدماتی در منطقه به مردم لبنان و محور مقاومت انجام داد؛ این خدمات فراموش نشدنی است و موضوع تعیین سرنوشت وی به‌صورت جدی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران و دولت لبنان است.

به گفته «کنعانی»، این موضوع در چارچوب مذاکرات با دولت لیبی مورد اهتمام بوده است؛ توافقی هم میان دولت‌های لبنان و لیبی وجود دارد؛ دولت لیبی مسئولیت‌هایی را پذیرفته و انتظار ایران و دولت و ملت لبنان این است که طرف لیبیایی اهتمام خوبی در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *