افزایش تعامل دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان البرز با نهاد‌های مردمی

12:28 - 09 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۲۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
افزایش تعامل دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان البرز با نهاد‌های مردمی
نشست آموزشی – توجیهی سامانه مشارکت نهاد‌های مردمی و دستورالعمل «نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه» برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ نشست آموزشی – توجیهی سامانه مشارکت نهاد‌های مردمی و دستورالعمل «نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه» برگزار شد.

در این نشست که با حضور دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان البرز، معاونین دادستان‌ها و نمایندگانی از دستگاه‌های مربوطه و با تدریس اساتید اعزامی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد، فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بر اهمیت توجه نظام مند، پایدار و دانش بنیان به ظرفیت‌ها و توانمندی نهاد‌های مردمی برای مشارکت در زمینه‌های مختلف از جمله پیشگیری از وقوع جرایم تأکید کرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز نقش دادستان‌ها را در این میان محوری عنوان کرد و گفت که دادستان‌ها با معاضدت‌های قضایی و رسیدگی به مطالبات اجتماعی مرتبط با حقوق عامه و منافع عمومی که توسط نهاد‌های مردمی پیگیری می‌شود، کمک می‌کنند تا ارتباط این نهاد‌ها با مراجع قضایی در چارچوب قانون تسهیل شود.

نجف‌نیا در ادامه ضمن تأکید بر اجرای دقیق مفاد این دستورالعمل ابراز امیدواری کرد شاهد تقویت رویکرد مشارکت و افزایش تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه بالاخص در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

وی در خصوص حوزه مشارکت نهاد‌های مردمی گفت که مفاد زیادی در این دستورالعمل در نظر گرفته شده که حفظ و احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با فساد، حمایت از محرومان و اقشار آسیب‌پذیر، بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان و مشارکت در میانجیگری و صلح و سازش، بخشی از این موارد است.

انتهای پیام/


هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
0
دقیقا اعلام کنید که منظور از نهاد های مردمی ،کدام نهاد است؟؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *