۲ کارگاه تولیدی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی خراسان رضوی افتتاح شد

21:08 - 08 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۱۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲ کارگاه تولیدی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی خراسان رضوی افتتاح شد
رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی از اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی اداره کل زندان‌ها بازدید کرد.

خبرگزاری میزان  - حجت الاسلام والمسلمین خلیلی، رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی از اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی اداره کل زندان‌ها و مراکز قضایی بازدید کرد و در جمع مسئولان قضایی، انتظامی و اداره کل زندان‌ها با تقدیر از خدمات در حال ارایه به مدد جویان و خانواده آن‌ها، گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های دستگاه قضایی حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری است و براین اساس اقدامات خوبی در این زمینه در حال برنامه ریزی است. 

وی با تاکید بر اهمیت کار در این مجموعه، افزود: کارکنان مجموعه زندان‌ها علاوه بر وظیفه‌ خطیر زندان‌بانی باید مددجویان را ضمن اصلاح، برای بازگشت به دامان جامعه و آغوش خانواده آماده کنند. 

رییس کل دادگستری خراسان رضوی، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به ویژه در دوران تحول و تعالی شاهد نگاه معطوف به حمایت از خانواده زندانیان هستیم چرا که اعتقاد بر این است که خانواده‌ یک فرد مجرم نباید در جامعه مجازات شود، بر این اساس باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره برد.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مجموعه زندان‌ها در استان، گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق حرفه آموزی و همچنین کاردرمانی در قالب حرفه‌های مختلف صنعتی، سنتی و هنری از جمله فعالیت‌های ارزشمندی است که یک هدف متعالی یعنی بازاجتماعی کردن و توانمند سازی مددجویان و حمایت از خانواده آن‌ها را دنبال می‌کند.   

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی، عنوان کرد: یکی از نکاتی که بیش از پیش و در راستای حمایت از مددجویان و خانواده آن‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، مراقبت پس از خروج و کاریابی و کارآفرینی برای زندانیان بعد از آزادی است. 

در این بازدید که بیش ۴ از ساعت به طول انجامید، ۲ کارگاه تولیدی محصولات سنگی، البسه و خیاطی توسط رییس کل دادگستری خراسان رضوی افتتاح شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *