بخشنامه دادستانی کل کشور در خصوص تامین امنیت و صیانت از حقوق عامه زائران اربعین

17:46 - 05 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۵۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بخشنامه دادستانی کل کشور در خصوص تامین امنیت و صیانت از حقوق عامه زائران اربعین
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استانها، توجه به صیانت از حقوق عامه زائران حضرت اباعبدالله علیه السلام و تکریم و تعظیم آنها را مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان_ همزمان با نزدیک شدن به ایام چهلمین روز از شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام و یاران با وفایش، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استانها، توجه به صیانت از حقوق عامه زائران حضرت اباعبدالله علیه السلام و تکریم و تعظیم آنها را مورد تاکید قرار داد.

در این بخشنامه به همکاری با ستاد اربعین، فعال شدن مرکز فوریت‌های قضایی به ویژه در مرز‌های خروجی با استقرار قضات ویژه، تامین امنیت مطلوب در توقفگاه‌های خودرو و همچنین نظارت هوشمند بر سامانه‌های پایش هوشمند در مسیر‌های تردد اشاره گردیده است.

در این بخشنامه آمده است:

با توجه به در پیش بودن پیاده روی بزرگ اربعین حسینی (ع) و نقش آن در تعظیم شعائر مذهبی و ایجاد فضای معنوی در کشور، شایسته است نسبت به تدابیر ذیل توجه لازم معمول گردد:

مراقبت‌های لازم از حیث رعایت حقوق عامه به منظور حفظ امنیت، سلامت، بهداشت، جلوگیری از ازدحام جمعیتی، کاهش تاخیر و معطلی، حذف هزینه‌های غیرضرور، ارائه خدمات با کیفیت، کنترل قیمت‌ها به ویژه بلیت اتوبوس، هواپیما و قطار در مسیر‌های بازگشت معمول گردد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اربعین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *