افزایش آمار خودکشی در میان اقلیت‌های نژادی در آمریکا

14:40 - 02 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۹۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش آمار خودکشی در میان اقلیت‌های نژادی در آمریکا
بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی در سال ۲۰۲۱ در میان سرخپوستان آمریکایی و بومی آلاسکا بالاترین میزان از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است.

خبرگزاری میزان - از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲، بیش از نیم میلیون نفر (۵۳۹ هزار و ۸۱۰ نفر) در آمریکا به دلیل خودکشی جان خود را از دست دادند که سال ۲۰۲۲ بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمارها، در این مدت نرخ خودکشی ۱۶ درصد افزایش یافته است. 

اگرچه مرگ و میر خودکشی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کاهش یافت، اما در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دوباره شروع به افزایش کرد، اما علت این افزایش اخیر خودکشی نامشخص است.

داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که رکورد مرگ و میر ناشی از خودکشی ۴۹ هزرار و ۳۶۹ مورد بوده که پس از کاهش اندک در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است. 

بر اساس این داده‌ها، در سال ۲۰۲۲ بیشترین تعداد خودکشی مرتبط با اسلحه ثبت شده است. افزایش خودکشی با سلاح گرم باعث افزایش مرگ و میر کلی خودکشی در سال‌های اخیر شده است.

نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی در سال ۲۰۲۱ در میان سرخپوستان آمریکایی و بومی آلاسکا، مردان و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کردند، بالاترین میزان بود.

افزایش آمار خودکشی در میان اقلیت‌های نژادی در آمریکا

همچنین مرگ و میر ناشی از خودکشی در میان رنگین پوستان، افراد جوان و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ افزایش ۳۰ درصدی یا بیشتر داشته است.

افزایش تعداد مرگ و میر‌های ناشی از خودکشی در آمریکا به دنبال سطوح بالای علائم سلامت روان در طول دوران همه‌گیری کووید، افزایش فشار‌های مالی و دشواری طولانی مدت در دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روانی مورد نیاز، به ویژه برای برخی از اقلیت‌ها است.

تعداد کل خودکشی‌ها ممکن است کمتر شمارش شود، زیرا برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خودکشی‌ها ممکن است به اشتباه به عنوان مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر طبقه بندی شوند، زیرا تعیین اینکه آیا مصرف بیش از حد مواد مخدر عمدی است یا خیر دشوار است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *