رئیس کل دادگستری مازندران از دادگستری و زندان شهرستان نوشهر بازدید کرد

13:28 - 02 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۹۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران از دادگستری و زندان شهرستان نوشهر بازدید کرد
رئیس کل دادگستری مازندران از دادگستری شهرستان نوشهر و زندان این شهرستان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در بازدید از دادگستری نوشهر در جمع کارکنان دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف شهرستان نوشهر، اظهار کرد: خداوند متعال نعمات زیادی به بشر عطا فرموده که در سوره مبارکه الرحمن به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

وی افزود: سلامت، عقل، امامت و امنیت چهار نعمت بسیار مهم و ارزشمند هستند که خداوند متعال به انسان عطا فرموده است و باید قدردان این نعمات باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به نعمت امامت و ولایت، اظهار کرد: انسان نیازمند هادی و راهنماست که در غیر این صورت گمراه شده و به بیراهه می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه به آیاتی از سوره مبارکه انبیاء اشاره کرد و گفت: امام، انسان را هدایت می‌کند تا از مسیر درست خارج نشود و انسان همیشه به امام نیازمند است. انسان اگر در مسیر زندگی خود سهل انگاری کند سقوط می‌کند و امام است که راه درست را از بیراهه به انسان می‌نمایاند؛ در زمان غیبت نیز، ولی فقیه عهده دار امر هدایت بشر و افراد جامعه به مسیر درست است که باید قدردان این دو نعمت امامت و ولایت باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران از دادگستری شهرستان نوشهر و زندان مرکزی این شهرستان بازدید کرد

حجت الاسلام والمسلمین اکبری درحاشیه این بازدید‌ها اظهارکرد: بازدید‌های مسئولان قضایی استان در راستای نظارت بر عملکرد حوزه‌های قضایی و به منظور پیگیری و رفع مشکلات آن‌ها و همچنین تاکید بر اجرای دقیق سند تحول قضایی و حرکت در راستای این برنامه اساسی و تحولی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها، رفع اطاله دادرسی، اتقان آرا، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و افزایش صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها را مهمترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان دانست و تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت ارتقای عملکرد دادگستری و ارائه مطلوب خدمات قضایی به شهروندان صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران با امام جمعه نوشهر دیدار کرد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اکبری در دیدار با امام جمعه شهرستان نوشهر، با اشاره به برنامه تحول و تعالی قوه قضاییه، افزود: سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها به منظور تحقق عدالت، ارتقای امنیت و احقاق حق همواره مورد تاکید دستگاه قضایی مازندران بوده است و همکاران دادگستری استان بر این مساله اهتمام ویژه‌ای دارند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه آمار اطاله دادرسی در محاکم قضایی استان کاهش قابل توجهی داشته است، ادامه داد: هزینه‌های دادرسی نیز به لحاظ الکترونیکی شدن پرونده‌ها و ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی کاهش یافته است؛ ضمناً حدود ۹۴ درصد از جلسات دادرسی نیز با حضور مجازی مددجویان در جلسات دادگاه برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران از دادگستری شهرستان نوشهر و زندان مرکزی این شهرستان بازدید کرد

وی با اشاره به رصد دقیق پرونده‌های مهم، رسیدگی ویژه به پرونده‌های مُسِن و معوق را در دستور کار دادگستری مازندران عنوان کرد و افزود: اجرای سریع و بهنگام احکام صادره مورد تاکید و توجه دستگاه قضایی استان است.

همچنین امام جمعه شهرستان نوشهر نیز در این دیدار از عملکرد دستگاه قضایی استان و شهرستان در راستای خدمات رسانی شایسته به مردم تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران از زندان نوشهر بازدید کرد

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان همراه با معاونین قضایی دادگستری استان از بند‌های مختلف زندان نوشهر بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع سخنان آنها، دستورات لازم را در راستای درخواست‌های مطروحه و پیگیری مشکلات آن‌ها صادر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در این دیدار بر لزوم توجه ویژه به حقوق زندانیان و فراهم بودن شرایط دادرسی عادلانه برای مددجویان تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *